×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی  به نقل از ایرنا، دکتر صفورا محبی گفت : به طور کلی مصرف گیاهان یا سایرموادی که اعمال طبیعی یا غیر طبیعی بدن را تحت تاثیر قرار می دهند در دوران بارداری مگردرصورت نیاز مبرم به آنها ، ممنوع است.

وی افزود : با وجود آزمایش های مختلفی که قبل از ورود یک دارو اعم از گیاهی یا شیمیایی به بازار انجام می گیرد، هنگامی که صحبت از بارداری می شود مساله کاملا متفاوت است زیرا دراین میان ، زندگی، سلامت و آینده یک موجود با ارزش و در عین حال بی دفاع در شکم مادر، مطرح است.

محبی بیان داشت: دوران بارداری ، زمان بسیارخاصی است به گونه ای که طبیعی ترین اعمال بدن ممکن است رویه ای ناهنجار وغیرطبیعی داشته باشند ازجمله این که تغییرات رحم و انقباضات یا تغییرعمده درآن می تواند اثرات خطرناکی به جا بگذارد چرا که رحم برای نگهداری و حمل بچه ، به دنبال پایدارترین حالت است.

مدیردارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: به عنوان مثال برخی از داروهای گیاهی درگروه قاعده آور و سقط آورهستند و موجب شتاب درانجام زایمان و یا زایمان زودرس می شوند.

مبحی اضافه کرد: گروهی از گیاهان تقسیم سلولی را تحت تاثیر قرار می دهند و با سیستم هورمونی مادر تداخل می کنند و سیستم ژنتیکی جنین را تحت تاثیر قرار می دهند و مانع رشد طبیعی آن می شوند و برخی ازداروها ˈتراتوژنˈ یا دارای سم جنینی هستند و موجب تولد کودک ناقص الخلقه می شوند.

او ادامه داد: بسیاری از مردم تصور می کنند ، داروهای گیاهی چون پایه طبیعی دارند با هیچ گونه عارضه ای برای آنها همراه نیست و یا چون خطری برای حیوانات اهلی بارداری که از آن گیاه دارویی مصرف می کنند ، ندارد برای جنین انسان هم خطری در پی ندارد ، درحالی که این گونه نیست.

محبی افزود: برای استفاده از یک داروی گیاهی و یا یک گیاه دارویی ، مشورت با افراد زبده از جمله پزشکان و داروسازان واجب است و اهمیت این موضوع در دوران بارداری چندین برابرمی شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.