×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از فارس، دکتر محمدحسن عصاره دبیر ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: قدم جدی و مهمی در تصویب سند گیاهان دارویی و طب سنتی برداشته شده است و امیدواریم در جلسه‌های آتی شورای عالی انقلاب فرهنگی بخش طب سنتی این سند نیز بررسی شود تا در مورد ساز و کار اجرایی این دو بخش، تصمیم‌گیری نهایی صورت گیرد.

وی درباره تصویب سند راهبری گیاهان دارویی و طب سنتی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار داشت: در رابطه با این سند، در ماه‌های گذشته فعالیت‌های گسترده‌ای انجام گرفته است.

دبیر ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تصریح کرد: پس از ویرایش‌های متعددی که طی سال‌های گذشته در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری روی این سند صورت گرفت، سرانجام در یک کارگروه مشورتی که با مسئولیت کبکانیان قائم مقام ستاد اجرایی نقشه جامع علمی کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل یافت، سند راهبردی گیاهان دارویی، مطرح و طی برگزاری سه جلسه مهم و سنگین، در بخش بررسی اسناد راهبردی وارد دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی شد.

وی خاطرنشان کرد: جلسه اول بررسی سند راهبردی گیاهان دارویی تشکیل و متعاقب آن مقرر شد که برخی اصلاحات انجام گیرد.

عصاره گفت: در میان جلسه اول و دوم و پس از آن نیز حدود ۱۲ کارگروه تخصصی روی سند کار کردند تا برای بررسی در سومین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی آماده شود.

وی ادامه داد: در جلسه سوم بررسی، بخش قابل توجهی از سند گیاهان دارویی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و قرار شد در بخش طب سنتی سند، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بررسی بیشتری صورت دهد.

دبیر ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه وزارت بهداشت نیز پس از این مرحله گزارش مکتوب خود را ارائه کرد، افزود: امیدواریم در جلسه‌های آتی شورای عالی انقلاب فرهنگی بخش طب سنتی هم بررسی شود تا در نهایت در مورد ساز و کار اجرایی این دو بخش مهم(طب سنتی و گیاهان دارویی) که پیوندهای اساسی با هم دارند، تصمیم‌گیری نهایی صورت گیرد.

وی گفت: قدم جدی و مهمی در تصویب سند گیاهان دارویی و طب سنتی برداشته شده است و امیدواریم بخش اندک باقی مانده در آینده بسیار نزدیک نهایی شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.