×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مشکل صنعت گیاهان دارویی کمبود اطلاعات است

به گزارش شبکه خبری و آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ستاد خبری همایش ملی “طلای سبز”، مدیرعامل شرکت گل دارو گفت: ما تا زمانی که اطلاعات کامل نداشته باشیم،نباید ادعاهای بیشتر از حد لازم را بیان کنیم و در مجموع مهمترین مشکل ما کمبود اطلاعات است.

فلامرزیان در خصوص  اعتماد جامعه به موثر بودن این داروها گفت:اعتماد بحث نسبی است، جامعه به دلیل تجربه ای که طب سنتی از قرن ها پیش بدست آورده متمایل به مصرف این داروها است. اگر پزشک های ما این داروها را هر چه بیشتر بشناسند و با تجویز درست نتیجه لازم را بگیرند، به طورحتم این اعتماد حاصل می شود. بنابراین در این زمینه نیازمند زمان و فرصت کافی هستیم تا بتوانیم به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

فلامرزیان در خصوص میزان اطلاعات متخصصین درزمینه گیاهان دارویی گفت:اطلاعات و دانسته های ما درباره همه گیاهان و خواص آنها کامل نیست ودانش کافی در مورد مبانی گیاهی و طب سنتی وجود ندارد. ما تا زمانی که اطلاعات کامل نداشته باشیم،نباید ادعاهای بیشتر از حد لازم را بیان کنیم و در مجموع مهمترین مشکل ما کمبود اطلاعات است.

وی با اشاره به حمایت‌های دولت از این صنعت گفت:انتظارما از دولت ، این است که بستر لازم را برای تولید کنندگان داخلی بیشتر فراهم کند و به جای واردات عمده ای از منابع دارویی به سمت تولید داروها در داخل کشور حرکت نماید تا این اقتصاد نیز بتوانند سر پای خود بایستد.در حال حاضر ما شاهد ورود بعضی از داروهای سنتی و مکمل های غذایی به کشور هستیم که از قیمت بالایی برخوردارند،درحالی که اگر همین دارو در کشور تولید شود این صنعت می تواند آن را با یک پنجم قمیت عرضه کند .

فلامرزیان ادامه داد:البته ناگفته نماند در طول ۳۰ سال گذشته بستر مناسبی در وزارت بهداشت ودرمان ایجاد شد و قوانین مدونی جهت احداث کارخانه ، صدور پروانه تولید و شناخت عوامل موثر در این صنعت به انجام رسید وحتی ما شاهد بخش مهمی در  وزارت بهداشت به نام اداره گیاهان دارویی هستیم .ادامه حمایت دولت از این صنعت موجب می شود تا ما بتوانیم طب سنتی را هرچه بهتر هدایت کنیم و علاقمندی واعتماد مردم را بالا ببریم و دست سودجویان را کوتاه نماییم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.