×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری و آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ستاد خبری همایش ملی طلای سبز،میرفخرایی در خصوص جایگاه صنعت داروهای گیاهی و گیاهان دارویی در کشورگفت: ما همیشه معتقدیم پیشگیری بهتر از درمان است .مکمل های غذایی چنانچه با استاندارد صحیحی باشد بهترین مورد برای پیشگیری از بروز بیماری است .

وی ادامه داد:در رابطه با داروهای گیاهی باید فرهنگ‌سازی صحیحی انجام شود، تعدادی از پزشکان ما حتی وقتی با شواهد علمی درباره داروهای گیاهی صحبت می کنیم باز هم قبول ندارند،به دلیل اینکه داروهای شیمیایی با یک نسخه فوری خوب می‌شوند در حالیکه داروهای گیاهی زمان بیشتری برای درمان نیاز دارند.

وی در خصوص رشد صنعت گیاهان دارویی و داروهای گیاهی کشورگفت:خوشبختانه با تلاش و همتی که در این زمینه انجام شد، میزان۳ دهم درصد را به ۳ درصد برای گیاهان دارویی رساندیم، شما هنگامی که می خواهید باغی را پرورش دهید به چند سال زمان نیاز دارید حال فرهنگ سازی که جای خود دارد و نیازمند حداقل یک قرن است.

میرفخرایی با اشاره به برگزاری اولین همایش ملی”طلای سبز”گفت: با توجه به اینکه این صنعت مظلوم است برگزاری این گونه همایش ها گام های بزرگی محسوب می‌شوند و فرهنگ سازی در این برنامه‌ها شکل می گیرد .این برنامه ها به شناخت افراد جامعه و مصرف داروهای گیاهی کمک می کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.