×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

اختلالات گوناگون مرتبط با جریان قاعدگی حاکی از سطح پایین سلامتی بدن یک زن و شرایط سمی اندام جنسی او است که بر اثر عادت‌های نادرست زندگی، به ویژه عادت‌های نادرست غذایی به وجود آمده است. این اختلالات بر اثر تلاش‌های پزشکی مدرن برای رفع آن‌ها یعنی عمل جراحی و مصرف داروها مزمن و عمیق‌تر می‌شود. این اختلالات را می‌توان فقط از طریق از بین بردن مواد سمی از بدن و بالا بردن سطح سلامت عمومی آن درمان کرد.

برای بهره‌مندی از این برنامۀ درمانی ارتقاء سلامتی همه جانبه، بیماری که از اختلالات قاعدگی رنج می‌برد باید با یک رژیم غذایی تماماً میوه برای حدود ۵ روز فرایند درمان را شروع کند. در این رژیم غذایی، بیمار باید از ۳ وعدۀ غذایی در روز از آب میوه‌های آبدار و تازه‌ای همچون سیب، گلابی، انگور، میوۀ پاپایا، پرتغال، آناناس، هلو و خربزه مصرف کند.

در طول این دوره، نباید از هیچ غذای دیگری مصرف کرد، زیرا ارزش کل درمان از بین خواهد رفت. با این حال، اگر با استفاده از رژیم غذایی تماماً میوه بیمار وزن زیادی از دست داد، ۱ لیوان شیر را می‌توان به هر وعدۀ غذایی میوه اضافه کرد. در طول این دوره، روده‌ها را باید با تنقیه با آب گرم روزانه شستشو داد.

بعد از رژیم غذایی تماماً میوه، بیمار باید از یک رژیم غذایی متعادل به شرح زیر استفاده کند:

به هنگام بلند شدن از خواب: ۱ لیوان آب ولرمی که با آب تازه گرفته شدۀ یک لیموترش و ۱ قاشق عسل ترکیب شده است.

صبحانه: میوه‌های تازه‌ای همچون سیب، پرتغال، انگور، میوۀ پاپایا، موز و شیر.

ناهار: ۱ کاسه سبزیجات بخارپز شده‌ای همچون هویج، کلم، گل‌کلم و لوبیاها، ۲ یا ۳ نان چپاتی سبوس‌دار.

اواسط بعد از ظهر: ۱ لیوان آب هویج یا عصارۀ نیشکر.

شام: کاسۀ بزرگی از سالاد سبزیجات سبز و تازه‌ای همچون هویج، کلم، گل‌کلم، خیار، گوجه فرنگی، تربچه، چغندر قرمز و پیاز و جوانه‌های لوبیای مانگ.

عامل تغذیه‌ای از اهمیت بالایی در درمان اختلالات قاعدگی برخوردار است. میوه‌ها و سالادها، غذاهای احیاء کنندۀ سلامتی و تمیز کنندۀ بدن باید بخش مهمی از رژیم غذایی آیندۀ بیمار را تشکیل دهند. به همراه این مواد غذایی، غلات سبوس‌دار، آجیل‌ها و دانه‌ها، به ویژه در شکل جوانه زده‌شان نیز باید مصرف شوند.

به جای چندین وعدۀ غذایی بزرگ باید از چند وعدۀ غذایی کوچک استفاده کرد تا از بروز قند پایین خون که در طول قاعدگی بسیار شایع است خودداری کرد. غذاهایی که باید در آینده از مصرف آن‌ها خودداری کرد محصولات آرد سفید، قند، شیرینی‌جات، کیک‌های مغذی، کلوچه‌ها، غلات تصفیه شده، غذاهای گوشتی، غذاهای سنگین یا چربی‌دار، غذاهای قوطی یا کنسرو شده، چای غلیظ، قهوه، ترشی‌جات، چاشنی‌ها و سس‌ها می‌باشد. بیمار اگر سیگار نیز می‌کشد باید آن را کاملاً کنار بگذارد، زیرا سیگار کشیدن اختلالات قاعدگی را وخیم‌تر می‌کند.

از یک دورۀ کوتاه مدت دیگر استفاده از رژیم غذایی تماماً میوه، یعنی برای ۲ یا ۳ روز متوالی می‌توان در فواصل ماهانه بنابر نیاز استفاده کرد. استفاده از مالش خشک و حمام لگن با آب سرد صبح‌ها باید ویژگی عادی درمان باشد. با این حال، تمامی حمام‌های با آب سرد را باید در طول دورۀ قاعدگی کنار گذاشت.

ثابت شده است که درمان‌های مشخصی در رفع اختلالات قاعدگی موثر هستند.

گل موز پخته‌ شده‌ای که به همراه کشک مصرف می‌شود یکی از درمان‌های مهم در رفع اختلالات قاعدگی است. گل موز ظاهراً هورمون پروژسترون را افزایش داده و خونریزی را کاهش می‌دهد.

ثابت شده است که عصارۀ چغندر برای درمان اختلالات قاعدگی بسیار موثر است. این عصاره را باید در مقادیر کم ۶۰ تا ۹۰ گرم ۲ یا ۳ بار در روز برای رفع این اختلالات مصرف کرد.

دانه‌های گشنیز در درمان قاعدگی بیش از حد کاملاً موثر است. ۶ گرم از این دانه‌ها را باید در نیم لیتر آب جوشاند. هنگامی که فقط نیمی از آب باقی ماند شعلۀ گاز را باید خاموش کرد. سپس، نبات را باید به آن اضافه کرده و بیمار باید این ترکیب را هنگامی که همچنان گرم است بنوشد.

مصرف زنجبیل در رفع اختلالات قاعدگی موثر است. یک قطعه زنجبیل تازه را باید کوبید و در ۱ فنجان آب برای چند دقیقه جوشاند. این جوشانده که با شکر شیرین می‌شود را باید ۳ بار در روز بعد از مصرف هر وعدۀ غذایی به عنوان یک دارو برای رفع دیس‌منوره و آمنوره‌ای که به دلیل قرار گرفتن در معرض بادهای سرد و استفاده از حمام‌های سرد به وجود می‌آید مصرف کرد.

دانه‌های کنجد همچنین در رفع اختلالات قاعدگی موثر هستند. نیم قاشق چایخوری پودر این دانه‌ها که با آب گرم ۲ بار در روز مصرف می‌شود در کاهش درد اسپاسمی در طول دوران قاعدگی در دختران جوان مجرد مبتلا به کم‌خونی موثر است. مصرف عادی آن، یعنی ۲ روز قبل از پریودهای پیش‌بینی شده قاعدگی کم را درمان می‌کند. از حمام لگن با آب گرم که دارای کمی دانه‌های کنجد است باید همزمان با این دستور غذایی استفاده کرد.

همچنین ثابت شده است که دانه‌های گیاه کافشه در درمان درد ناشی از قاعدگی موثر است. جوشانده‌ای که از جوشاندن ۲ قاشق چایخوری دانه‌های پودر شدۀ این گیاه در ۱۲۰ میلی‌لیتر آب درست شده است را باید به عنوان دارو برای رفع این بیماری استفاده کرد.

  1. م

    با تشکر از مطالب مفیدتان’به نظر من اگر بخواهیم وضعیت سلامت بشر امروز را بررسی کنیم ‘به صحت گفته های شما بیشتر پی خواهیم برد’ما با شیوه ی زندگی تغذیه غلط برای خود مشکلاتی را بوجود می آوریم که علم پزشکی در اکثر موارد با مداخلات بی جا آنرا بدتر میکند ‘در حالیکه یک پزشک حاذق باید تمامی جوانب و ریشه مسایل را جستجو کند’واز همان راه غلطی که آمده ایم برگرداند’مقاله‌ فوق در همین راستاست ومن به این روشهای اصولی اعتقاد دارم’از شما متشکرم و تمنا دارم به راه خود ادامه دهید’

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.