×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رییس اتحادیه عطار و سقط فروشان گفت: تمام اصناف به صورت های مختلف تداخل صنفی دارند و نمی توان گفت هر کسی رسته کاری خود را انجام می دهد.

علیرضا رضایی اظهار کرد: وجود تداخل صنفی در بیشتر صنف ها حس می شود. به طور مثال می توان به فروش کفش طبی در داروخانه ها اشاره کرد. داروخانه تنها موظف به فروش داروست و کفش طبی با وجود این که برای درمان بیماری های استخوانی مورد استفاده قرار می گیرد باید در کفش فروشی ها به فروش رسد.

وی همچنین گفت: عطاران و سقط فروشان از ۱۲ رسته تشکیل می شوند که برای تمامی آن ها یک جواز کسب صادر می شود اما در جواز آنها نوع رسته ذکر می شود. از ۱۲ رسته این صنف نیز می توان به عطار، سقط فروش، عطار و سقط فروش، عمده فروشی دخانیات، گیاهان دارویی، عمده کالاهای شوینده و پاک کنده، بذر گل وگیاه، چای و بسته بندی چای، قهوه، ادویه، نشاسته و صابون اشاره کرد.

رییس اتحادیه عطار و سقط فروشان خاطرنشان کرد: نرخ مصوبی برای فروش محصولات اتحادیه عطار و سقط فروش نداریم و نظارت قیمت برعهده این اتحادیه نیست و تمام این موضوعات بر عهده سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است.

رضایی ادامه داد: هنگامی نرخ مصوب و قابل اجرا تهیه می شود که شورای مجامع صنفی وشورای اصناف دخیل باشند و تا این لحظه از شورای مجامع صنفی و اصناف خواسته نشده است تا پیگیر قیمت گذاری باشند و تنها در برخی مواقع برای تعیین قیمت و نظارت از سوی سازمان حمایت از اتحادیه مشورت گرفته می شود.

وی خاطرنشان کرد: اتحادیه هیچ مجوزی برای فروش داروهای گیاهی نمی دهد و اگر هم عطاری ها برای بیماری، گیاه دارویی بفروشند مرتکب خلاف شده اند که در صورت گزارش، واحد متخلف از سوی اتحادیه پلمپ خواهد شد.

رییس اتحادیه عطار و سقط فروشان در پایان گفت: طرح شبنم برای تمام محصولات وارداتی اتحادیه عطار و سقط فروش در حال صدور است که اگر این طرح به شکل صحیح و درست اجرا شود طرح خوب و کارآمدی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.