×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی، امیر لاهوتیان، در گفت‌وگو با  ایسنا با بیان این مطلب تصریح کرد: به سمت جایگزینی و کشت گیاهان دارویی، زعفران، پرورش شترمرغ و محصولات گلخانه‌ای در حرکت هستیم.

وی ادامه داد: در این راستا امسال ۴۸ هزار تن هندوانه از ۸۰۰ هکتار سطح زیرکشت شهرستان برداشت شده که با توجه به سیاست‌های سازمان این میزان سطح از دو هزار هکتار در سال ۸۸-۸۷ به ۸۰۰ هکتار در سالجاری رسیده است.

وی تصریح کرد: به همین علت محصول کلزا جایگزین کشت هندوانه در شهرستان شده است به طوری‌که امسال هزار تن معادل ۲۰ درصد تولیدات استان، تولید داشتیم و رتبه دوم در برداشت این نوع محصول پس از نهاوند را به خود اختصاص دادیم.

لاهوتیان در ادامه عنوان کرد: امسال ۱۲ هزار تن محصول از نوع زراعت علوفه‌ای از سطح زیرکشت ۳۰۰ هکتاری در شهرستان برداشت شده به طوری‌که ۱۰ درصد تولیدات و رتبه پنجم استان را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: در سالجاری یک هزار و ۵۰۰ تن چغندرقند از ۲۵۰ هکتار سطح زیرکشت، برداشت شده و بدین طریق شهرستان فامنین رتبه سوم استان را از این حیث به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: همچنین امسال هفت هزار تن گوجه فرنگی از ۴۰۰ هکتار سطح زیرکشت برداشت شده و رتبه سوم استان را از آن خود کرده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین همچنین از تولید ۶۰ هزار تنی یونجه از ۵ هزار هکتار سطح زیرکشت در این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان برداشت ۱۰ درصد تولید استان را شامل می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.