×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

عضو مرکز تحقیقات علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه اظهار داشت:‌ در حال حاضر با تولید ۳۷ مقاله در زمینه دارو شناسی و سم شناسی زعفران مرتبط با علوم پزشکی رتبه نخست جهان به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص دارد.

دکتر حسین حسین زاده خاطر نشان کرد: در این تحقیقات جنبه های مختلف این گیاه مانند سم شناسی پایه و انسانی، اثرات ضد درد و ضد التهاب، ضد افسردگی، ضد اکسیدان، ضد تشنج، جلوگیری از سندروم محرومیت مورفین، مهار تحمل و وابستگی به مورفین، مهار تمایل به مورفین، ضد آفتاب، ضد سرطان، اثرات محافظتی در برابر سموم مانند دیازنون یا اکریل امید، ضد سکته و ایسکمی در بافت های مغز، کلیه و عضلات، ضد سرفه، تقویت قوای جنسی در مطالعه حیوانی و انسانی، ضد فشار خون و بررسی مکانیسم آن تقویت حافظه تضعیف شده بررسی شده است.

استاد گروه فارماکولوژی و زهرشناسی دانشکده دارو سازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بررسی زعفران و سافرانال در درمان دردهای عصبی، بررسی اثر زعفران و کروسن در کاهش تمایل به مورفین، بررسی اثرات محافظتی و کروسین در سمیت آکریل امید به روش کشت سلولی و بر روی موش، بررسی اثرات مخافظتی زعفران و مواد موثره آن در سمیت ناشی از دیازینون (سم آفات نباتی)، بررسی اثر قرص جوشان عصاره آبی زعفران بر روی التهاب لثه را از جمله تحقیقات اخیرش برشمرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تقویت اثر داروهای ضد میکروبی توسط کافئین و تئوفیلین، بررسی اثر ضد دردی و ضد التهابی ویتامین B12 در درد و التهاب حاد و مزمن و تقویت اثر مورفین، بررسی اثر لینالول بر روی وابستگی و تحمل به مورفین را از دیگر تحقیقاتی برشمرد که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه زعفران انجام شده است.

عضو مرکز تحقیقات نانوفناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه اظهار داشت:‌ در ایران ظرفیت‌های خوبی برای استفاده از این تکنولوژی در زمینه علوم دارویی وجود دارد و محققان دانشگاه‌های مختلف در این زمینه فعالیت‌های خوبی انجام می‌دهند که امید می‌رود مثمرثمر بوده و به تولید دارو منجر شود.

حسین زاده با اشاره به انجام تحقیقات درباره داروهای مورد نیاز برای درمان بیماری‌های عفونی عنوان کرد: برای بیماری‌های ایدز و هپاتیت تا به‌حال فرمولاسیون جدیدی کشف نشده، اما برای درمان عفونت‌های قارچی و انگلی نانو داروهایی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دست تولید است.

حسین زاده، استاد گروه فارماکودینامی و سم شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تا کنون در سه دوره متوالی در جمع دانشمندان برتر یک درصد جهان قرار گرفته است.

همچنین در جشنواره تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه، دکتر حسین حسین زاده با کسب ۲۹۹٫۹۴ به عنوان محقق برجسته دانشگاه معرفی و از وی قدردانی شد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.