×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

پیلینگ یا لایه‌برداری به سه روش صورت می‌گیرد: شیمیایی، مکانیکی و لایه‌برداری به کمک لیزر.

در روش شیمیایی با استفاده از موادی همچون اسیدهای میوه یا آلفا‌هیدروکسی‌اسید، اسیدسالیسیلیک و اسید سیتریک عمل لایه‌برداری صورت می‌گیرد.

این مواد با نفوذ به درون پوست با افزایش پوسته‌ریزی طبیعی پوست سبب جداسازی لایه خارجی و فرسوده پوست شده و با روند تجدید لایه‌های پوست سبب تسریع در بازسازی پوست می‌شود و به رفع لک و تیرگی‌های پوست کمک شایانی می‌کند.

شما می‌توانید کرم‌‌های لایه‌بردار با غلظت‌‌های پایین اسیدهای میوه (حدود ۱۵‌ـ‌۱۰ درصد) را بدون نسخه از داروخانه‌‌ها تهیه کرده و در منزل شب‌ها هنگام خواب استفاده کنید.

طرز مصرف این کرم‌‌ها به این صورت است که ابتدا پوست را به کمک یک پاک‌کننده ملایم تمیز و خشک کنید سپس به میزان کافی کرم روی پوست صورت مالیده و خوب ماساژ دهید.

صبح، پوست خود را به کمک پنبه و آب ولرم تمیز کرده و حتما از کرم ضدآفتاب مناسب استفاده کنید و از قرارگرفتن مستقیم در مقابل نور خورشید پرهیز کنید.

همچنین دقت کنید این فرآورده‌‌ها با اطراف چشم و دهان تماس نداشته باشد، زیرا موجب تحریک و قرمزی و التهاب خواهد شد اما فرآیند پیلینگ با غلظت‌‌های بالاتر اسیدهای میوه (۵۰درصد به بالا) باید حتما از سوی متخصص پوست انجام شود، زیرا مدت زمان ماندگاری اسیدهای میوه که باید روی قسمت‌‌های مختلف پوست مالیده شود، متفاوت است و بی‌توجهی به این امر می‌تواند عوارضی از قبیل سوختگی پوست، ایجاد لک‌‌‌های صورت و جوشگاه را به همراه داشته باشد.

‌در روش فیزیکی با استفاده از دستگاهی به نام میکرودرم ابریژن با پاشیدن پودرهای اکسید آلومینیوم روی سطح پوست یک لایه‌برداری ظریف و سطحی صورت می‌گیرد که تاثیر بسیار خوبی بر بهبود جوش‌‌های صورت، چین و چروک، لکه‌‌های سطحی و منافذ باز پوست دارد.‌

لایه‌برداری با استفاده از لیزر نیز به دو طریق صورت می‌گیرد؛ لایه‌برداری کلی که طی یک جلسه همه ناحیه مورد نظر به کمک لیزر CO2 لایه‌برداری می‌شود و لایه‌برداری موضعی که در هر جلسه بخشی از پوست لایه‌برداری شده و بخش دیگری دست‌نخورده باقی می‌ماند.

لیزردرمانی حتما باید زیر نظر پزشک متخصص پوست و مو صورت گیرد. مراجعه به مراکزی مثل آرایشگاه‌ها و معالجه از سوی افراد غیرمتخصص می‌تواند اثرات معکوسی مانند بزرگ‌شدن لک صورت و سوختگی‌‌‌های شدید همراه داشته باشد.

وحید کیانپور

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.