×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیباتط بیعی، دکتر ابوالفضل مصطفوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وجود عطاری‌های متعدد در سطح شهر که بسیار از مردم نیز کار آنها را قبول دارند، اظهار کرد: علم سطوح مختلفی دارد که دانش، مهارت و استعداد ذاتی را در برمی‌گیرد و از این لحاظ عطارهای سطح شهر نیز به دو دسته تقسیم می‌شوند.

وی افزود: بیشتر از این افراد علم دانشی دارند به این معنا که از مکانیسم اثر درمانی بسیاری از گیاهان و عوارض آنها بی‌اطلاعند و تنها نسل به نسل این دانش به آنها منتقل می‌شود.

رئیس دانشکده داروسازی اصفهان با تاکید بر اینکه لازم است مکانیسم اثر هر دارو و واکنش‌های آن بر بدن مشخص باشد، تاکید کرد: این مکانیسم اکنون در داروهای شیمیایی مشخص است اما درباره برخی گیاهان هنوز این روند مشخص نشده است.

وی ادامه داد: بنابراین لازم است عطاران دانش خود درباره تأثیر گیاهان بر بیماری‌ها را در اختیار دانشمندان علوم دارویی بگذارند تا صحت و یا سقم تأثیرات و یا ضررهای این گیاهان مشخص شده و به صورت علمی در اختیار جامعه قرار بگیرد.

مصطفوی تصریح کرد: برخلاف برخی باورهای عمومی نمی‌توان تمامی داروهای گیاهی را مفید دانست،به طور قطع برای برخی بیماری‌ها داروهای شیمیایی و برای برخی داروهای سنتی و یا گیاهی مفیدتر است اما این مسئله‌ای است که باید به کمک تحقیقات علمی ثابت شود.

وی تاکید کرد: درباره تأثیر داروهای گیاهی و یا سنتی هنوز تحقیقات کاملی نکرده‌ایم و عوارض داروهای شیمیایی را نیز نمی‌توان انکار کرد بنابراین درباره مفید بودن داروی گیاهی، سنتی یا شیمیایی هیچ‌کس نمی‌تواند به طور قطعی اظهار نظر کند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.