×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از سایت وزارت کشور، استاندارخراسان جنوبی در یدار با معاون فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور با اشاره به ظرفیت های مختلف این استان گفت:ایجاد و احداث طرح کلان ملی در استان می تواند در راستای توسعه و اشتغال استان گام اساسی بردارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، قهرمان رشید بحث انرژی های نو را یکی از ظرفیت های مهم استان برشمرد و افزود:موضوع انرژی های نو در استان با توجه به وجود بادهای ۱۲۰ روزه می تواند با نگاه ویژه از سوی مسئولین کشوری مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به وجود ۸۰۰ گونه گیاهان دارویی در استان تصریح کرد:ایجاد و احداث مرکز تحقیقات گیاهان دارویی در استان یک ضرورت محسوب می شود.

معاون فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری نیز در این نشست با بیان اینکه برای خراسان جنوبی جایگاه ویژه ای در عرصه های مختلف قایل هستیم ، بر نقش پررنگ بخش خصوصی در فعالیت های نوآورانه و خلاقانه در عرصه های مختلف تاکید کرد.

وی کلیدی ترین محور توسعه و پیشرفت خراسان جنوبی را فکر و اندیشه دانست و تصریح کرد: خراسان جنوبی به لحاظ برخورداری از نیروی انسانی ، می تواند تغییرات بزرگی را در عرصه های مختلف ملی و پژوهشی ایفا نماید.

وی بر شناسایی ظرفیت های داخل کشور تاکید کرد و افزود:بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان از پارک علم و فناوری در راستای تقویت زیرساخت ها وشرکت های دانش بنیان اختصاص یافته است.

این گزارش حاکیست، در این جلسه نماینده مردم شریف شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی و هر یک از روسای دانشگاه ها و مراکز علم و فناوری استان درخواست های خود را در زمینه های مختلف بیان کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.