×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رئیس انجمن گیاهان دارویی ایران: ۱۰۰طرح تحقیقاتی با موضوع گیاهان دارویی در حال انجام است

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی، دکترˈ محمد باقر رضاییˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: این پروژه ها با همکاری محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران ، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دانشگاه آزاد ، دانشگاه شاهد و دانشگاه تربیت مدرس انجام می شود.

وی اظهار داشت : استخراج عصاره گیاهی ، فرمولاسیون مواد آرایشی و بهداشتی از گیاهان دارویی ، سموم گیاهان ، استخراج آنتی اکسیدان ها از گیاهان دارویی و گیاهان دارویی جایگرین آنتی بیوتیک ها عناوین برخی از این طرح های تحقیقاتی هستند.

رضایی افزود : تحقیقات در زمینه بررسی و کنترل سلول های سرطانی با استفاده از گیاهان دارویی یکی از طرح های پژوهشی است که در حال انجام است . این طرح برای نخستین بار در کشور انجام می شود و محققان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه آزاد اسلامی در انجام آن مشارکت دارند.

به گفته وی طرح بررسی خواص و عصاره گیاهان دارویی و اثر بخشی این گیاهان در کنترل سلول های سرطانی در مرحله آزمایش است و اگر از این طرح حمایت مالی شود می توان از نتایج آن در درمان بسیاری از سرطان ها بهره برد.

رضایی اظهار داشت : انتخاب بهترین گونه ˈگل محمدی ˈبرای صنعت آرایشی و بهداشتی نیز از دیگرطرح های تحقیقاتی در حال انجام است. در تفاله گل محمدی ترکیبات بسیار خوبی برای ساخت دارو وجود دارد . برای همین به جای این که این تفاله دور ریخته شوند می توان آن را با فناوری صنعتی و نیمه صنعتی فرآوری و سپس محصول را به بازار عرضه کرد .

وی گفت : گل محمدی گیاهی است که دارای گونه های مختلف است از این رو می توان از آن ، انواع کرم های دارویی را تهیه کرد و همچنین سایر گیاهان دارویی مانند بابونه و گل همیشه بهار نیز دارای ترکیباتی هستند که برای پوست مفید است .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.