×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزرات بهداشت، دکتر محمد حسین صالحی سورمقی با بیان این مطلب گفت: گیاه بادام زمینی۳۰ تا ۳۵ درصد روغن دارد، ولی خوشبختانه روغن آن چربی یا کلسترول را بالا نمی‌برد.

وی افزود: روغن بادام چربی را تعدیل می‌کند و جزو روغن‌های سبک و بسیار مقـــوی است که ۵۰ درصد پروتئین دارد البته بعضی از این گیاهان ممکن است به دلایل مختلف برای تعدادی از مادران محدودیت یا ممنوعیت مصرف داشته باشد.

این داروساز با بیان این که بعضی از خواص یا مزه گیاهان به شیر منتقل می‌شود، گفت: این امر می‌تواند بر کودک تاثیرات مثبت یا منفی بگذارد مثلا بعضی از گیاهان باعث نفخ می‌شود و این اثر به شیر منتقل شده و می‌تواند در کودک ایجاد نفخ و ناراحتی (دل‌درد) کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: مصرف مواد مغذی به مقدار لازم و کافی در دوران شیردهی، مادر را در تداوم شیردهی موفقیت‌آمیز خود کمک می‌کند. تغذیه مناسب مادر در این دوران برای حفظ بنیه، سلامت و اعتماد به‌نفس او و همچنین تامین نیازهای تغذیه‌ای نوزاد ضروری است.

وی ابراز داشت: توجه به تغذیه دوران شیردهی از جهت حفظ و نگهداری ذخایر بدن مادر نیز اهمیت زیادی دارد برخی از گیاهان با مکانیسم‌های مختلف و اکثرا از طریق تحریک غدد تولید شیر باعث افزایش شیر مادران شیرده می‌شوند.

دکتر صالحی بیان کرد: از گیاهانی که شیر مادران را افزایش می‌دهند می توان به زیره سیاه، زیره سبز و رازیانه اشاره کرد که هر سه از خانواده جعفری است و رایحه خوبی نیز دارند. همچنین رازیانه خاصیت ضدنفخ نیز دارد. میزان مصرف این گیاهان یک قاشق مرباخوری است که اگر به صورت پودر شده باشد، تأثیر بیشتری خواهد داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.