×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید ۲۰ درصد باریجه کل کشور در آرادان

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از ایسنا، سید”حسن میرعماد” در مراسم معارفه سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان ضمن بیان این مطلب، گفت: این شهرستان دارای پتانسیل خوبی در زمینه تولید گیاهان داروئی است.

وی با اشاره به کمبود منابع آب در این شهرستان و امکان توسعه کشت گیاهان دارویی در مناطق شمالی شهرستان به صورت دیم، خاطرنشان کرد: با توسعه کشت این گیاهان در مراتع شمالی شهرستان علاوه بر ایجاد اشتغال درآمد خوبی برای بهره‌برداران و روستائیان در حوزه آبخیز شمالی ایجاد خواهد کرد و تجربه بهره‌برداران از مراتع در شهرستان و درآمد ناشی از بهره‌برداری از محصولات مرتعی و داروئی حتی از دامداری در مرتع نیز بیشتر است.

میرعماد با اشاره به اینکه بخشی از منطقه اجرایی طرح مدیریت پایدار منابع آب و خاک حبله‌رود در شهرستان آرادان است اظهار امیدواری کرد که این طرح بتواند یک الگوی مناسب برای مدیریت جامع حوزه آبخیز ایجاد کند.

وی ادامه داد: بدون شک همه آنهایی که به توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور می‌اندیشند حفاظت از منابع طبیعی را یکی از اساسی‌ترین عوامل آن دانسته و به آن توجه ویژه دارند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، اظهار کرد: حفظ، احیاء و بهره‌برداری اصولی از منابع طبیعی تجدید شونده بعنوان بستر حیات و فعالیتهای اقتصادی، اجتماعی و محیطی مناسب برای زیست موجودات زنده از جمله انسان است و عامل اساسی استمرار تولیدات کشاورزی و برقراری تعادل اکوسیستم‌های مختلف و ایجاد ارتباط اصولی بین انسان و محیط زیست خود است.

وی با بیان اینکه درآموزه‌های دینی ما آمده این منابع تجدید شونده(آب، خاک، جنگل و مرتع) بعنوان انفال محسوب شده و مختص به فرد یا دوره خاصی نیست، خاطرنشان کرد: باید ضمن صیانت و استفاده صحیح از این منابع آنرا در اختیار نسلهای بعدی قرار دهیم.

میرعماد در همین راستا افزود: لذا حفاظت از منابع طبیعی بعنوان جهادی عظیم در راستای توجه به نسل امروز و فردای کشور به شمار می ید و استفاده بهینه، صحیح و علمی از این منابع خدادادی، شکر و سپاسگزاری از نعمتهای پروردگار و ضامن آیند‌ه‌ای سبز و پایدار برای فرزندان ما و توسعه منطقه و کشور خواهد بود.

در پایان این مراسم درجمع شورای اداری شهرستان آرادان از زحمات بهرام میرآخوری تقدیر و قاسم مؤمنی به عنوان سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان معرفی شد.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.