×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بزرگترین شرکت تولید فرآورده‌های ژل آلوئه‌ورا در ساوه احداث می‌شود

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی، علیرضا ارباب در گفت‌وگو با  ایسنا افزود: با توجه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کشت گیاه آلوئه‌ورا در شهرستان ساوه به‌زودی بزرگترین واحد صنعتی تولید محصولات این گیاه برای نخستین بار در سطح استان مرکزی به‌صورت گسترده در شهرک گلخانه‌ای آوه راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت‌های تولید و فواید این گیاه افزود: گیاه آلوئه‌ورا به عنوان یکی از پرارزش‌ترین گیاهان، کاربردهای فراوانی در صنعت تولیدات غذایی، نوشیدنی، بهداشتی و آرایشی و پزشکی دارد که با راه‌اندازی این مرکز می‌توان با زیرکشت قراردادن ۱۳۳ هکتار از این گیاه به میزان ۶۰۰ تن ژل در یک سال و در یک شیفت کاری تولید کرد.

کارشناس مسوول باغبانی و گلخانه‌های جهاد کشاورزی ساوه با اشاره به این‌که هم‌اکنون هر کیلو ژل آلوئه‌ورا ۲۰۰ هزار ریال به فروش می‌رسد، افزود: برای کشت این گیاه و راه‌اندازی این واحد تولیدی برای ۲۲ نفر اشتغالزایی می‌شود.

ارباب با بیان این‌که در فاز نخست این مرکز تنها ژل این گیاه تولید می‌شود، اظهار کرد: با توجه به نیاز فراوان تولید کنندگان داخلی و خارجی به محصولات آلوئه‌ورا این واحد صنعتی می‌تواند نیاز تولیدکنندگان مواد غذایی، نوشیدنی، آرایشی و بهداشتی را نیز در فاز دوم به عنوان سایر مشتقات تامین کند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۳ کشت گلخانه‌ای با مساحتی بالغ بر ۱۵ هزار مترمربع به کشت این گیاه در مجتمع گلخانه‌ای آوه اختصاص یافته است، تصریح کرد: برای راه‌اندازی این کارگاه، به خریداری ۱۹ هزار تن برگ آلوئه‌ورا نیاز است که قرارداد خرید آن با چند شهر دیگر از جمله شهر محلات منعقد شد و کمبود آن نیز با افزایش سطح زیر کشت این گیاه در این شهرستان تامین می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.