×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

محققین انستیتو علوم بهداشتی لندن با مقایسه میزان رشد بیماری سرطان ۲۸ کشور من جمله کشورهای انگلیس، آمریکا، برزیل، کلمبیا، کانادا و چین که رژیم غذایی آنها، مصرف گوشت بسیار بالا دارد ، بالاترین خطر ابتلا به بیماری‏های مختلف و از جمله سرطان را با مصرف گوشت بالا مرتبط داتستند و عنوان کردند که استفاده از روغن زیتون باعث کاهش رشد سلولهای بیماری زا در ساکنین این مناطق می‏شود.

بر همبن اساس دکتر گلداکر در سمینار اپیدمولوژی و بهداشت عمومی بر این نکته اصرار داشت: روغن زیتون احتملا می‏تواند تاثیر مثبت و بسزایی در جلوگیری از توسعه‏و رشد سلولهای سرطانی داشته باشد.گوشت، ماهی، و روغن زیتون فاکتورهای اصلی در رژیم‏های غذایی هستند که مانع رشد سلولهای سرطانی می‏شوند.

ترکیب گوشت و ماهی در مجموع و در برخورد با سلولهای سرطانی بسیار مثبت عمل می‏ کند.

اما تا پیش از این بر اساس تحقیقات انجام شده مصرف گوشت زیاد، میزان اسید صفراوی را افزایش می‏دهد.

پیش از این تحقیقات به عمل آمده بر روی حیوانات، نشان داده بود که منافع استفاده از حیوانات، نشان داده بود که منافع استفاده از روغن ماهی است.

در واقع، روغن زیتون بیش از روغن ماهی و یادیگر روغن‏های سفارش شده در این زمینه در جلوگیری از رشد تومور و سلولهای سرطانی موثر است. این در حالی است که دانشمندان ژاپنی نیز مدعی آن هستند که روغن زیتون خالص چنانچه پس از حمام آفتاب روی پوست بدن مالیده شود می‏تواند ببا کند کردن رشد سلول‏های توموری مانع بروز سرطان پوست شود.

بسیاری‌ از ‌مردم تصور‌می‌کنند که این روغن را فقط می‌توان همراه با سالاد مصرف کرد اما باید گفت که در صورت درست استفاده کردن از این روغن، حوزه‌ عمل آن به مراتب بیشتر ‌از ‌این خواهد شد.

اگر قصد دارید مواد غذایی را با روغن زیتون سرخ کنید، بهتر است از نوع تصفیه شده‌ آن استفاده کنید زیرا نقطه‌ دود روغن ‌‌زیتون تصفیه شده، ۲۱۰ درجه سانتی‌گراد است که بالاتر از بسیاری از روغن‌های متعارف بوده، به راحتی دود نکرده و نمی‌سوزد.

بنا بر توصیه‌ مجمع بین‌المللی روغن زیتون، مناسب‌ترین نوع روغن زیتون برای سرخ کردن انواع نیمه تصفیه‌شده‌ آن است. از آنجایی که حرارت زیاد باعث تبخیر ‌الکل‌ها و‌استرهای موجود در روغن بکر که مولد طعم و بوی آن است می‌شود، بهتر‌است آن را در‌غذا‌های سرد ‌یا پخت با حرارت کم و متوسط به کار ببرید.

سرطان روده، دومین سرطان شایع در اکثر کشورهای غربی است.این بیماری در کشورهای صنعتی به مراتب بیش از کشورهای در حال توسعه در آسیا و آفریقا، با جان مرم بازی می‏کند.

درجال حاضر تنها طریق معالجه، انجام عمل منظور به برداشتن منطقه آلوده به سلولهای سرطانی در روده تجویز شیمی درمانی در صورت گسترده شدن بیماری است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.