×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
همایش نخبگان عرصه گیاهان دارویی ایران در موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور برگزار شد.

همایش نخبگان عرصه گیاهان دارویی ایران روز پنجشنبه ۲۳ آذرماه با حضور مسوولان ، متخصصان و محققان این رشته در موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور برگزار شد.

ˈ جعفر میرفخرایی ˈ روز پنج شنبه در همایش نخبگان عرصه گیاهان دارویی ایران در موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور افزود: ایران کشوری با اقلیم متنوع است و گونه های گیاهی زیادی در آن رشد و پرورش می یابند و ازاین رو باید با برنامه ریزی های اصولی و علمی از این توانمندی به بهترین نحو بهره ببریم.

وی اظهار داشت: تا سال ۱۳۸۵ حدود ۲۰۰ پروانه ایجاد مزارع گیاهان دارویی در کشور صادر شده بود اما اکنون به ۹۱۴ پروانه رسیده است که این ارتقاء نشان دهنده فعالیت های مفید و کارآمدی دراین بخش است.

در ادامه این همایش ˈ محمد باقر رضایی ˈ رییس انجمن علمی گیاهان دارویی ایران گفت: تشکیل اتاق فکر و زیرکمیته‌ها با حضور نخبگان، آینده‌نگری در موضوعات کاربردی تولید، فرآوری و صادرات گیاهان دارویی، ارائه پژوهش‌های کاربردی و راهبردهای مناسب تولید، تبدیل تئوری‌های پیشنهادی و کاربردی نخبگان به مرحله عمل در عرصه گیاهان دارویی و معرفی طرح‌های نمونه کاربردی و اقتصادی نخبگان در زمینه گیاهان دارویی برخی از اهداف برگزاری این همایش است.

رییس همایش نخبگان عرصه گیاهان دارویی کشور افزود: تشکیل کارگاه‌های فنی توسط نخبگان در نمایندگی‌ های استانی انجمن، ایجاد مرکز مشاوره با صاحب‌نظران و نخبگان عرصه گیاهان دارویی، ایجاد کمیته فنی و شبکه‌های بین استانی با اعضای کمیته‌های چالشی حاضر در همایش، ارتقای جایگاه علمی و اجتماعی نخبگان، معرفی نخبگان و دستاوردهای آنان در عرصه گیاهان دارویی به جامعه از دیگر اهداف برگزاری همایش نخبگان عرصه گیاهان دارویی ایران است.

وی اظهار داشت: گیاه ‌شناسی، بوم ‌شناختی، زراعت گیاهان دارویی، مکانیزاسیون، شیمی گیاهی، پزشکی و طب ایرانی ، فناوری‌های نوین، فرآوری و بسته‌ بندی از جمله محورهای این همایش است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.