×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از فارس، علی‌محمد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: با توجه به کاهش ۲۰ درصدی نزولات آسمانی، سطح رویش گیاه کرفس در استان چهارمحال و بختیاری کاهش یافته است.

وی، محل رویش گیاه بومی کرفس این استان را در مناطق صعب‌العبور برشمرد و گفت: دهستان موگویی در شهرستان کوهرنگ، بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ، هزار دره شهرستان کیار، بروجن و مناطقی از کوه قارون واقع در مرز با استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله مناطق رویشی این گیاه محسوب می‎شود.

محمدی با اشاره به برنامه‌های حفاظتی اداره‌کل منابع طبیعی استان در راستای حفاظت از منابع ملی استان، گفت: برنامه‌های حفاظتی این اداره‌کل به دو شیوه حفاظت فیزیکی و حفاظت با رویکرد فنی اجرایی می‎شود.

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در شیوه اجرایی حفاظت فیزیکی صرف علاوه بر بازدید و سرکشی در مکان‌های رویشگاهی از سوی مأموران حفاظتی این سازمان و برخورد با متخلفان، یگان حفاظت این اداره‌کل همچنین با عمده فروشان و خورده فروشان برخورد قانونی و جدی دارد.

وی ادامه داد: حفاظت با رویکرد فنی از دیگر برنامه‌های حفاظتی این اداره‌کل است که با اجرای طرح‌های موثر و ملتزم به اصول فنی بستر توسعه و گسترش آن گیاه را فراهم می‎سازد.

محمدی در ادامه با اشاره به پوشش گیاهی این استان، گفت: در حال حاضر حدود یک هزار و ۳۰۰ گونه گیاهی در این استان وجود دارد که از این مجموعه ۲۷۰ گونه آن دارویی است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع گیاهان دارویی این استان ۲۵۰ گونه آن کمیاب و مختص این منطقه جغرافیایی است.

محمدی با بیان اینکه گیاه ارزشمند کرفس خواص بسیاری دارد، گفت: کرفس با برخورداری از آنتی‌اکسیدانی قوی خاصیت ضد سرطانی دارد اما، با توجه به چالش‌های موجود نمی‌توان با سوداگران این گیاه کمیاب و ارزشمند مقابله گسترده کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.