×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از وب دا، مدیر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا در مورد مصرف خودسرانه و بدون تجویز پزشک گیاهان دارویی در کودکان، گفت: رشد سریع و قابلیت تغییر شکل سریع اعضا در کودکان و نوجوانان آنها را بسیار حساس کرده به طوری که حتی ممکن است گاهی نسبت به گیاهان دارویی نسبتا بی خطر هم واکنش نشان داده و دچار مسمومیت شوند.

دکتر صفورا محبی با بیان اینکه سن محدودیت مصرف در کودکان و نوجوانان متفاوت است و همچنین بستگی به فرآورده مورد مصرف و اثر آن نیز دارد، اظهار داشت: این گروه ها عبارتند از: نوزادان زیر ۱ سال، کودکان زیر ۶ سال، نوجوانان زیر ۱۸ سال و به این دلیل برخی از درمان ها و گیاهان دارویی که در بزرگسالان مصرف شده و موثر نیز می باشند در کودکان منع مصرف دارند.

وی گفت: تجویز اسانس ها که حاوی ترکیبات معطر فرار می باشند از طریق خوراکی به هر گروه سنی علی الخصوص کودکان ممنوع است مگر با تجویز پزشک باشد. ولی مصرف دم کرده ها و تنتورها که غلظت بیشتری نسبت به دم کرده ها دارند با تجویز پزشک بی خطر بوده و در بیشتر موارد نیز موثر هستند.

مدیر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا در پایان گفت: خانواده ها یی که گیاهان دارویی را در منزل خود نگهداری می کنند باید مراقب فرزند خود باشند زیرا کنجکاوی ذاتی کودکان و وجود جذابیت در شکل و رنگ بخش های مختلف آن گیاه می تواند منجر به بلعیده شدن آن توسط کودک شود و از آنجا که برخی از این گیاهان در صورت مصرف بیش از حد یا نابجا می تواند مسمومیت های منجر به مرگ ایجاد کند پس لازم است خانواده ها به صرف مصرف دارویی از آن گیاه از کودکان خود غافل نشوند و در صورت مصرف اتفاقی توسط کودکشان، مورد را بلافاصله با پزشک مطرح کنند.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.