×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
مصرف بی رویه سنبل الطیب مسمومیت می آورد

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از ایمنا، کارشناس امور دارو و تحقیق و توسعه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا در خصوص مصرف خودسرانه گیاه دارویی سنبل الطیب یا والرین (Valerian) هشدار داد: این گیاه از گذشته های دور به عنوان آرام بخش و ضد اضطراب استفاده می شد که از جمله محبوب ترین داروهای گیاهی در اروپا است. مکمل ها و داروهای گیاهی زیادی حاوی عصاره این گیاه در بازار دارویی ایران وجود دارد.
خدیجه کدیور در ادامه افزود: مقدار مصرف معمول این فرآورده ۲۰۰ mg در روز است و مقداری از آن که موجب ایجاد حالت آرام بخشی می شود ۲۰۰-۹۰۰ mgهنگام خواب است. مصرف مقادیر زیاد این فرآورده می تواند موجب ایجاد مسمومیت شود که معمولاً با علائم خستگی ، احساس سبکی سر، گشاد شدن مردمک چشم و مسمومیت کبدی ظاهر می شود.
وی بیان کرد: مصرف سنبل الطیب همراه با داروهای سیستم عصبی مرکزی مثل ضد افسردگی ها، ضد اضطراب ها، آرام بخش ها، خواب آورها و آنتی هیستامین ها می تواند بسیار خطرناک باشد.همچنین مصرف این دارو در افرادی که در مشاغل نیازمند دقت و هوشیاری فعالیت دارند و در دوران بارداری و کودکان زیر سه سال توصیه نمی شود.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.