×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی علی حسینی نایب رییس انجمن تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان زعفران خراسان جنوبی در گفت‌وگو با ایسنا از اتمام برداشت زعفران خبر داد و گفت: علی‌رغم پیش‌بینی‌ها مبنی بر افزایش تولید زعفران تا ۳۰۰ تن، به دلیل گرمای تابستانه و ایجاد پیازچه‌ها در کلونی‌های پیاز میزان تولید این محصول حدود ۲۵۰ تن و برابر با سال گذشته خواهد بود.

وی افزود: گرچه در سال‌های دور (دهه ۶۰) میانگین تولید زعفران پنج تا شش کیلوگرم در هرهکتار بود اما در حال حاضر با افزایش سطح زیر کشت و ادامه روش‌های نادرست برداشت، فرآوری و جابجایی، میزان برداشت به چهار کیلوگرم کاهش یافته است. امسال هم باران پاییزی در هنگام برداشت محصول باعث افزایش آلودگی و افت کیفیت زعفران شده است.

نایب رییس انجمن تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان زعفران خراسان جنوبی با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی عملکرد در برخی از مراکز تولیدی عنوان کرد: سال گذشته سطح زیرکشت زعفران ۷۳ هزار هکتار بود که امسال به ۸۳ هزار هکتار افزایش یافت که با توجه به برداشت سه کیلوگرم زعفران از هر هکتار(با توجه به شرایط جوی به وجود آمده) با کاهش حدود ۱۵ درصدی این محصول مواجه خواهیم بود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.