×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر

بسیاری از کسانی که در عرصه کشت و کار گیاهان دارویی فعالیت می کنند دارای دغدغه های بزرگی در زمینه تولید نشا هستند. یکی از این دغدغه ها عدم وجود منابع مطمئنی از بذر و نشا می باشد.

در زمینه کاشت بذور گیاهان دارویی به علت حساسیت بالای برخی از این بذور مانند بادرنجبویه نیاز است تا اطلاعات کاملی از نحوه کشت و ایجاد بستر جوانه زنی بذور داشته باشیم در این زمینه اطلاعات کمی در اختیار کارشناسان امر می باشد. این اطلاعات بسیار جزئی و غیر تخصصی می باشند اما توصیه ما به شما برای داشتن درصد جوانه زنی بالا برخورد کاملا علمی و تجربی با این کار می باشد.

بدین صورت که قبل از شروع هر کاری مخصوصا تولید نشا و استفاده از بذور غیر استاندارد شایسته نیست تا مقدار زیادی بذر تهیه و در وقت کشت گسترده متوجه عدم جوانه زنی آنها شوید بهتر است در فرصت مناسب مقداری بذر در اندازه چند گرم البته برای بذوری مانند استویا یا ملیس این مقدار بسیار کمتر می باشد تهیه و درصد جوانه زنی آنها را تست کنید.

در این صورت می توانید با اطمینان کامل از سلامتی بذر مورد نظر مقدار مورد نیاز را سفارش دهید. در این صورت نه ضرر کیفیت بد بذر را تجربه کرده اید نه نسبت به گیاهان دارویی بینش منفی پیدا کرده اید. البته برای جوانه زنی بذور در همه گیاهان روش هایی جهت بالابردن سرعت ریشه زایی ابداع شده است که می توانید آن را از منابع اختصاصی پیدا کنید.

مهدی فنبری

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.