×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

چهار محال و بختیاری به واسطه موقعیت خاص جغرافیایی و تنوع آب و هوایی دارای انواع مختلف گونه های گیاهی است و از معدود استانهای کشور است که بیشترین تنوع و پراکنش گیاهی در آن مشاهده می شود.
 
این گیاهان مرتعی شامل قارچ، کرفس کوهی، کنگر، پرموسیر، کاردی و سریدنگ، تره کوهی، لیباس و گیاهان دارویی شامل زنجبیل، بابونه، آویشن، کاسنی، کتیرا، شیرین بیان، شنگ و … است.
 
این گیاهان دارویی و مرتعی در بازار به قیمتهای مختلفی به فروش می رسد و قیمت این گیاهان شامل قارچ هرکیلو۲۲۰هزار ریال، کنگر یک هزار و ۵۰۰ هزار ریال و کاردی ۲۰ هزار ریال، پرموسیر۶۰هزار ریال، کرفس کوهی ۲۰۰هزار ریال، سردینگ ۲۰هزار ریال، تره کوهی ۲۰هزار ریال، لیباس ۲۰هزار ریال ، زنجبیل ۵۰هزار ریال، بابونه۲۰ هزار ریال آویشن ۲۰ هزار ریال، کاسنی۱۵ هزار ریال، شنگ ۱۵ هزار ریال به فروش می رسد.

بازرچه فروش گیاهان دارویی در بروجن

هم اکنون درمیان شهرهای بزرگ این استان بازرچه فصلی گیاهان دارویی برپا شده و بسیاری از مردم به شغل فروش گیاهان خوراکی و دارویی برداشت شده از کوهستانها و مراتع مشغول شده اند.

در این بازارچه ها بیشتر خریداران را بانوان تشکیل می دهند و خرید آنها در حجم های بسیار زیاد است.

بازرچه فروش گیاهان دارویی در بروجن

رویش گیاهان دارویی و خوراکی در تمام شهرستانهای این استان انجام می شود که در این میان شهرستان کوهرنگ به خاطر شرایط آب و هوایی خاص منبع  تولید بسیاری از گیاهان دارویی است.

کرفس کوهی، قارچ، موسیر و شنگ  و… در مراتع و کوهستانهای این شهرستان به خاطر آب و هوای مناسب و بکر بودن رویش بسیار زیادی دارند و همچنین به خاطر دور بودن از شهر و عدم دست درازی کم مردم موجب شده که تولید گیاهان این منطقه بیشتر از مناطق دیگر باشد.

بخشدار مرکزی کوهرنگ نیز در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص اظهار داشت: شهرستان کوهرنگ منبع رویش گیاهان خوراکی و کوهی است.

ستار فرهادی نیا گفت: کرفس کوهی این شهرستان شهرت بسیار زیادی دارد و این کرفس کوهی در قسمت منطقه موگویی شهرستان کوهرنگ رویش دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون کوهستانها و مراتع این شهرستان مملو از گیاهان دارویی و خوراکی شده و بسیاری از اهالی نیز با برداشت گیاهان و فروش در کنار جاده ها امرار معاش می کنند.

وی ادامه داد: ضرورت دارد کرفس کوهی به صورت ویژه توسط مسئولان مربوطه مورد حمایت قرار گیرد تا از انقراض آن جلوگیری شود.  

بازرچه فروش گیاهان دارویی در بروجن

یکی از فرشنده های گیاهان دارویی در بروجن در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استقبال مردم این شهرستان از خرید گیاهان دارویی و خوراکی بسیار خوب بوده است.

زمانی بیان داشت: بیشتر مردم کنگر، پرموسیر و موسیر را می خرند.

وی ادامه داد: قیمت بالای کرفس کوهی موجب شده که مردم این گیاه را کمتر بخرند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.