×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از ایرنا، ˈصفدرنیازیˈ با بیان اینکه چهارمحال وبختیاری در سفر چهارم رئیس جمهوری و هیات دولت به عنوان یکی از قطب های کشت و پرورش گیاهان دارویی معرفی شد، گفت: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این مصوبه اختصاص یافته است.

نیازی افزود: ۲۵ میلیارد ریال از این اعتبار، از محل تسهیلات بانکی و مابقی آن از محل تملک دارایی چهارمحال وبختیاری تامین می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری افزود: سطح قبلی زیر کشت گیاهان داروئی چهارمحال وبختیاری۱۰۰ هکتار بود که ۱۰۰ هکتار از اراضی استان نیز به سازمان جهاد کشاورزی استان اختصاص یافت که به توسعه، کشت و مطالعات گیاهان دارویی اختصاص یابد.

ایشان با بیان اینکه ۱۰ هزار گونه گیاهی نادر در ایران رویش دارد که از این تعداد، هزار و ۵۰۰ گونه در استان است، افزود : از مجموع گیاهان دارویی استان ۲۵۰ گونه کمیاب و مختص این منطقه جغرافیایی است.

وی کشت زغفران، کدو تخم کاغذی و نعنا فلفلی در استان با توجه به نیاز کم به آب را از گیاهان دارویی با صرفه عنوان کرد.

نیازی افزود: سرمایه گذاران، کشاورزان و فعالان این بخش می توانند علاوه بر دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان سازمان جهادکشاورزی، نشاء یارانه ای نیز دریافت کنند .

وی همچنین از پرداخت تسهیلات کم بهره به علاقه مندان به سرمایه گذاری در این بخش خبر داد وگفت: توسعه گیاهان دارویی در چهارمحال وبختیاری، ضرورت است که نیاز به فرهنگ سازی دارد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.