×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

در بخش هفتم از سلسله مباحث مدیریت در مزرعه گیاهان دارویی به مبحث بازاریابی اشاره ای داشتیم و چندین سوال در این زمینه مطرح کردیم و قرار بر این شد تا در بخش هشتم به تحلیلی دقیق تر از این ابهامات پرداخته و ارزیابی دقیق تری از موضوع بازار در بخش گیاهان دارویی داشته باشیم.

بررسی بازار نشان میدهد عده ای در زمینه خرید و فروش گیاهان دارویی دست به معاملاتی در حد حرف و حدیث میزنند که به خراب شدن بازار البته از منظر خریدار باعث می شود. برای مثال کسی را در نظر بگیرید که با عده ای تولید کننده با خریدار عمده گیاهان دارویی با تلفن صحبت کرده و قیمت محصولی که در بازار وجود ندارد را به صورت صوری و کاذب بالا می برد.

توجه داشته باشید این روزها که بخش خصوصی متولی تولید گیاهان دارویی در ایران می باشد به شدت پیگیر بازار و نوسانات موجود در آن می باشند چرا که میخواهد محصول تولیدی خود را با قیمت مناسب به فروش برساند لذا گوش به زنگ می باشد تا از آخرین اخبار موجود در زمینه خرید و فروش گیاهان دارویی اطلاعات بروز و کافی داشته باشد.

این نحوه مدیریت در تولید و بازاریابی باعث می شود اطلاعات چه درست و چه غلط با سرعت بسیار بالایی در اذهان تولید کنندگان و افرادی که به صورت غیرمستقیم (دلالی) در خرید و فروش گیاهان دارویی دخیل هستند انتشار یابد. این گونه افراد خواه ارادی خواه غیر ارادی به ایجاد جو کاذب در بازار پرداخته و سعی دارند از فضاهای خالی موجود در بازار نهایت استفاده را بکنند.

در این زمینه تجربه می تواند مهمترین و اصلی ترین عامل تضمین خرید و فروش با قیمت واقعی باشد. کسی که چنیدین سال است در امر خرید و فروش گیاهان دارویی فعالیت می کند میداند قیمت بر چه اساسی در بازار تغییر می کند گاهی زمان تعیین کننده این نوسانات می باشد گاهی کمبود نهاده های کشتی در این زمینه تاثیرگذار می باشند. در کل بررسی بازار گیاهان دارویی کاری دقیق و حساس میباشد.

اهمیت این موضوع زمانی مشخص می شود که خریداری در تناژ بالا اقدام به خرید کالایی می کند اگر خریدار از نوسانات بازار آگاهی نداشته باشد ممکن است در معامله به اندازه کل سرمایه ای که تولید کننده در امر تولید هزینه کرده است پول بیشتری پرداخت کند. لذا توجه به فاکتورهای موثر در نوسانات قیمت در بازار می تواند از عوامل مهم در موفقیت بازار به حساب بیاید درواقع بازار گیاهان دارویی مانند بازار نفت بسیار متاثر از سیاست گذاری ها، شایعات، اخبار کذب و غیر واقع می باشد. ادامه در بخش نهم مدیریت مزرعه گیاهان دارویی.

مهدی قنبری

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.