×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آخرین وضعیت بومی‌سازی صنعت فرآوری آلوئه‌ورا در کشور

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از فارس، سیدرضی کریمی مجری طرح بومی سازی صنعت فرآوری آلوئه ورا گفت: گیاه آلوئه ورا تمام خواص دارویی را دارد به عنوان داروخانه بدن انسان مطرح است و در ایران نیز در بسیاری از مناطق کشت می‌شود ولی با توجه به اینکه بیشتر تولید این گیاه در مناطق محروم است، بحث فراوری آن با مشکلاتی رو به رو است.

کریمی افزود: گیاه آلوئه ورا مقاوم به خشکی است و کشت گیاه نیز نیاز به آب و سم و کود نداشته و کاملاً ارگانیک است.

ایشان در ادامه اظهار داشت: آلوئه ورا در مصارف آرایشی و بهداشتی کاربردهای بسیاری دارد و برای استفاده از این گیاه کشور امکانات فراوری در داخل نداشت و با وجود کشت بسیار در کشور، فرآورده های این گیاه از کشورهای دیگر وارد می‌شد ولی در حال حاضر با دستیابی به فناوری بومی سازی فراوری آلوئه ورا، کارخانه تولید محصولات این گیاه در استان بوشهر راه اندازی شد.

وی با اشاره به راه اندازی کارخانه فرآوری آلوئه ورا در استان بوشهر، عنوان کرد: با توجه به اینکه این گیاه بیشتر در مناطق محروم یافت می‌شود کارخانه تولید فراورده های آلوئه ورا نیز در شهرستان دشتستان استان بوشهر راه اندازی شده تا استخراج، پایدارسازی و بسته بندی ژل این گیاه در مکانی با فاصله کم از محل کشت انجام شود.

کریمی گفت: تولید این تکنولوژی حدود سه سال به طول انجامید و پایان نامه‌ها و اختراعات متعددی در این زمینه به انجام رسیده است.

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه استخراج ژل آلوئه ورا با راندمان بالاتر از نمونه خارجی، دستگاه استخراج فیله ژل، دستگاه حبه کننده فیله ژل، دستگاه فیلتراسیون ژل، دستگاه تولید پودر آلوئین برای مصارف دارویی و پودر ژل آلوئه ورا از جمله طرح‌ها و اختراعاتی هستند که در راستای بومی سازی فراوری آلوئه ورا انجام شده بودند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.