×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی، محققان آمریکایی دریافتند: در گیاه رزماری ماده‌ای وجود دارد که می‌توان از آن برای جلوگیری از ابتلا به بیماریهای شبکیه چشم از جمله ضعف ماهیچه چشم مرتبط با بالارفتن سن استفاده کرد.

استوارت لپبتون و همکارانش در انستیتوی تحقیقات پزشکی Sanford-Burnham گفتند: ماده موسوم به carnosic acid سلامت چشم را بهبود می‌بخشد.

تیم تحقیقات دریافتند: این ماده به طور خاص برای شبکیه چشم مفید است و از آن در برابر ضعف و هرگونه آسیب دیدن محافظت می‌کند.

رزماری علاوه بر کاربرد دارویی، در پخت و پز نیز استفاده می‌شود.این گیاه منبع عالی ویتامین E است و با رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کند و روغن طبیعی آن مجرای تنفسی را باز می‌کند.

با مالیدن پودر رزماری روی بدن، بوی ایجاد شده از باکتری و قارچ از بین می‌رود و قبل از تمیزکردن زخم، قرار دادن برگ‌های تازه روی قسمت مورد نظر مانع از عفونی‌شدن آن می‌شود.

دم کرده آن به طور طبیعی خستگی مفرط را برطرف می‌کند و رزماری تاثیر ضد‌اسپاسمی‌دارد و ناراحتی‌های گوارشی را برطرف می‌کند.آنتی‌اکسیدان آن مانع از تشدید بیماری آرتریت می‌شود و برای پیشگیری از بروز آب‌ مروارید، نوشیدن دم کرده رزماری به طور مرتب مفید است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.