×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی وترکیبات طبیعی، دکتر رضا غفوری در گفت و گو با ایرنا گفت : بر اساس مطالعات انجام شده توسط متخصصان خارجی ، استفاده روزانه مبتلایان به ام . اس از گیاه شاهدانه موجب کاهش لرزش های ناشی از این بیماری می شود و اثرات درمانی نسبتا مفیدی دارد .

(MS) Multiple Sclerosis ماده سفید مغز و نخاع را درگیر می کند که باعث التهاب و نسج اسکلروز در ماده سفید می شود و محل شایع بروز این التهاب در ماده سفید نخاع ساقه مغز و مخچه است . دکتر غفوری به بیماران توصیه کرد که این گیاه را بو نداده با آب مخلوط کرده و مصرف کنند . وی افزود : درمان لرزش هایی که در ام . اس وجود دارد ، خیلی مشکل بوده و شاهدانه Cannabis sativa یکی از مودای است که می تواند در کاهش آن موثر باشد . 

غفوری ، در زمینه تاثیرات رژیم غذایی در بیماری ام . اس گفت : رژیم غذایی مشخص برای این بیماری وجود ندارد ، ولی استفاده کمتر از چربی های اشباع شده و مصرف بیشتر کربوهیدراتها در غذاهای نشاسته ای ، لبنی و فرآورده های پروتئینی می تواند در پیشگیری حاد ام . اس موثر باشد .

این متخصص ، به مبتلایان ام . اس که در طی روز دچار خستگی می شوند ، توصیه کرد در دفعات متعدد و به میزان محدود غذا بخورند . وی همچنین یادآور شده ؛ دفعات غذایی هشت تا ۱۰ بار در روز با میزان کم غذا برای بیمارانی که دچار خستگی پنهان می شوند ، توصیه می شود . غفوری مصرف آلو خشک ، آب زرشک ، تمشک را نیز برای بیماران ام . اس توصیه کرد .

دکتر مسعود اعتمادی فر مسئوول انجمن بیماران ام . اس اصفهان به ایرنا گفت : روزانه یک یا دو مورد به آمار مبتلایان به بیماری ام . اس یا Multiple Sclerosis در اصفهان افزوده می شود . وی افزود : شیوع این بیماری در بین بانوان پنج برابر آقایان است و اکثر در سنین ۱۸ تا ۲۵ سال آغاز می شود . دکتر « اعتمادی فر » گفت : علت واقعی این بیماری عصبی هنوز مشخص نیست اما از عوامل مهمی که در بروز و افزایش این بیماری در شهر اصفهان نقش دارد ، می توان به تنش های عصبی ، آلودگی صوتی و صنعتی اشاره کرد . 

وی خاطرنشان کرد : بیماری M.S در شهرهای اصفهان ، تهران ، مشهد ، شیراز ، اراک و استان خوزستان بیشتر از سایر نقاط کشور است .

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.