×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از منابع طبیعی فارس، غلامرضا غلامی اظهار داشت: درآمد حاصل از فروش گیاهان دارویی فارس در سال گذشته ۱٫۵ میلیون دلار بوده است که در مجموع صادرات این گیاهان طی یک سال اخیر بیش از دو برابر افزایش یافته است، به طوری که در صورت فرآوری، این محصولات حداقل ۱۰۰ برابر ارزش افزوده دارد.

وی با تاکید بر تعامل هرچه بیشتر مسئولان در این زمینه به ویژه مراکز تحقیقاتی، سازمان صنایع و معادن، دانشکده داروسازی و دانشگاه علوم پزشکی، اظهار داشت: با حمایت و پشتیبانی مسئولان ارشد استان به خصوص استاندار پرتلاش و کارآمد از ادامه روند توسعه صنعت گیاهان دارویی، فارس می تواند بهترین فرآوری ها را در داخل کشور از طریق اقلام مختلف گیاهان دارویی و صنعتی داشته باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان این که این استان در بهره برداری گیاهان دارویی قدمت ۱۰۰ ساله دارد، گفت: به طور مثال، آنغوزه یک گیاه دارویی است که صد سال پیش توسط بسیاری از اهالی مشکان نی ریز در استان به بهره برداری می رسید، اما صمغ این گیاه همچنان به صورت خام صادر می شود.

غلامی در حالی از رشد ۱۵۰ درصدی افزایش صادرات دارویی استان در سال جاری خبر می دهد که به گفته وی هنوز با وجود گذشت ۵۰ سال در چگونگی صادرات این گیاهان دارویی هیچ تغییر مثبتی انجام نشده است.

وی خروج بهترین اقلام دارویی و صنعتی فارس را ناخوشایند عنوان و بر اینکه باید نسبت به فرآوری محصولات دارویی اقدامی اساسی انجام شود، تاکید کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس همچنین گفت: با وجود این که ریشه شیرین بیان قدمتش به سال ها قبل باز می گردد، اما هنوز به صورت پودر و عصاره از فارس صادر می شود. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.