×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش قیمت گل گاوزبان به کیلویی ۱۰۰ هزار تومان

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از فارس، محمد اکبرزاده بعدازظهر امروز در نشست مطبوعاتی در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مازندران بیان داشت: حدود ۲ هزار گونه گیاهی در مازندران وجود دارد که ۲۵۰ گونه دارویی و در صنایع بسته‌بندی و غذاسازی کاربرد دارد.

وی گفت: ۸۰۰ گونه گیاه دارویی در کشور موجود است که ۲۵۰ گونه گیاه دارویی بومی مازندران است و مازندران رتبه اول در تنوع و حضور گونه‌های گیاهان دارویی را در کشور دارد.

اکبرزاده تصریح کرد: ۶۷۵ هکتار به کشت گل گاو زبان ایرانی و ۱۰۰ هکتار به کشت بادرنج، آویشن و نعنا فلفلی در اراضی بالادست استان کشت شده است.

محقق گیاهان دارویی و مراتع مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مازندران خاطرنشان کرد: امسال قیمت گل گاوزبان به ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان رسیده است در صورتی که در سال گذشته کیلویی ۱۵ هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شده است و این برای کشاورزان نوید خوبی است.

وی گفت: در شش سال گذشته ۵۰ پایان‌نامه گیاه دارویی و صنایع غذایی و دارویی راهنمایی شده است و بیشتر گونه‌های گیاهان دارویی استان ایندمیک هستند و فقط در داخل استان رشد می‌کنند.

اکبرزاده با بیان اینکه کشاورزان به کشت گیاهان دارویی رغبت می‌کنند، تاکید کرد: با به وجود آمدن صنایع تبدیلی در مازندران کشاورزان به راحتی و به قیمت مناسب محصولات خود را می‌فروشند.

به گزارش فارس، در ایران ۱۵ درصد از گیاهان دارویی در صنایع دارویی به کار می‌رود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.