×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز به کار واحد عمل‌آوری عرقیجات گیاهی و گیاهان دارویی در مرند

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از فارس، جلال رحیم‌زاده پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به دستیابی به مزیت تولیدت انبوه در بخش کشاورزی گفت: افزایش کارآیی، رقابت سالم بین تولیدکنندگان و صنایع تبدیلی همچنین بازاریابی و توزیع در بازار مصرف و استفاده از توانمندی‌های زنان روستایی در قالب این خوشه‌ها مورد توجه این مدیریت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه زنان در مناطق روستایی به عنوان تولیدکننده نقش بسیار کلیدی دارند، افزود: این قشر بهره‌ورترین زنان جامعه هستند و از جمله افرادی به شمار می‌آیند که در مشاغل تولیدی اشتغال دارند.

رحیم‌زاده تصریح کرد:  بنابراین توجه به زنان روستایی به عنوان یک بازوی قدرتمند در توسعه روستایی می‌تواند اثرات بسیار مثبت و انکارناپذیری را در این راستا به همراه داشته باشد.

وی گفت: عضویت زنان روستایی در تعاونی‌ها به آنها در دریافت تسهیلات برای تامین نهاده‌های کشاورزی مورد نیاز، فروش محصولات و فرآوری برخی تولیدات به منظور افزایش بهره‌وری کمک می‌کند.

رحیم‌زاده گفت: اقتصاد روستایی با توجه به برنامه توسعه بخش کشاورزی، به افزایش بهره وری فعالیت های زنان روستایی متکی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند اظهار کرد: در سال‌جاری حدود ۹۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان زیرکشت زعفران قرار گرفته بود و حدود ۳۰۰ کیلوگرم زعفران خشک از این اراضی برداشت شد. وی افزود: با توجه به استقبال بهره‌برداران، افزایش سطح زیرکشت این محصول در سال‌های آینده برای ۳۰۰ هکتار برنامه‌ریزی شده است و زنان روستایی در قالب خوشه‌های کاری، علاوه بر فعالیت در فرآوری محصول زعفران در تهیه و آماده‌سازی انواع برگه، کاشت گیاهان دارویی، تهیه عرقیجات گیاهی همچنین بسته‌بندی محصولات کشاورزی به اشتغال مولد مشغول هستند.

رحیم‌زاده در ادامه از آغاز به کار یک واحد کارگاه عمل‌آوری عرقیجات گیاهی و گیاهان دارویی تا پایان سال‌جاری در این شهرستان خبر داد.

وی افزود: این کارگاه تولیدی با مشارکت تعاونی زنان روستای بناب و حمایت سازمان جهاد کشاورزی استان در حال حاضر در مرحله تجهیز قرار داشته و با راه‌اندازی آن، ۲۵۰ زن روستایی به فعالیت مولد مشغول شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.