×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۲۸ اقدام ملی در حوزه گیاهان دارویی تصویب شد

شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه شب گذشته خود با بررسی سند گیاهان دارویی، ۲۸ اقدام ملی در این حوزه را به تصویب رساند.

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از مهر، دکتر نسرین سلطانخواه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این جلسه با اشاره به ضرورت توسعه گیاهان دارویی در کشور، خاطر نشان کرد: معاونت علمی آمادگی دارد تا هزینه‌های آزمایش‌های لازم در زمینه گیاهان دارویی را بپردازد ضمن آنکه حمایت‌های لازم را در این زمینه ارائه دهد.

در این جلسه همچنین با بررسی سند گیاهان دارویی و طب سنتی، ۲۸ اقدام ملی ذیل راهبردهای مربوط به این حوزه به تصویب رسید.

همچنین اعضای جلسه نظرات خود را برای سامان‌دهی خلاهای اجرایی این حوزه ارائه کردند تا این راهبردها قابل اجرا شوند و روند اجرا قابل اندازه‌گیری و نظارت باشند.

با توجه به تصویب این بخش از سند، ‌در جلسه آینده سایر بخش‌های این سند شامل طب سنتی و اقدامات لازم برای اجرایی شدن آن، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دکتر مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در این جلسه گفت: خوشبختانه در نقشه جامع علمی کشور، خلأ بی‌توجهی چند قرن گذشته به موضوع گیاهان دارویی، با نگاه علمی مناسب برطرف شده است.
 
همچنین دکتر نسرین سلطانخواه،‌ معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار کرد: این معاونت، آمادگی دارد تا هزینه‌های آزمایش‌های لازم در زمینه گیاهان دارویی را بپردازد و حمایت‌های لازم را در این زمینه انجام دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.