×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از ایرنا، دکتر ˈمحمد حسین یادگاریˈ روز سه شنبه در آیین افتتاح همایش ملی فناوری های نوین در صنایع شیمیایی که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد اظهار داشت: قرارداد استحصال مواد اولیه از گیاهان دارویی از جمله فعالیت های جهاد دانشگاهی است که براین اساس تفاهم نامه ای میان پژوهشکده گیاهان دارویی و پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی منعقد شده است.

وی افزود: در مرحله بعدی نسبت به فرآیند دیجیتالی کردن و استحصال مواد در زمینه گیاهان دارویی اقدام خواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی درباره ساخت مواد انرژی زا و بیومواد در این نهاد اظهار داشت: در حال حاضر فعالیت های علمی در حوزه ˈپاکسازی موادˈ و تولید بیو مواد جدید در جهاد دانشگاهی شهید بهشتی در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی در حال حاضر دارای ۱۲۰ مرکز تحقیقاتی و پژوهشی و ۴۳ واحد در دانشگاه های کشور است.

وی اظهار داشت: هدف جهاد دانشگاهی در بدو ایجاد، در حال حاضر و آینده ورود در حوزه های تحقیقاتی برای حل معضلات جامعه است .

یادگاری افزود: جهاد دانشگاهی در سال های نخستین تاسیس، برمبنای انجام فعالیت های علمی در دانشگاه های کشور شکل گرفته است و بعد از گذشت ۳۲ سال از تاسیس این نهاد همچنان دانشگاه ها به قوت اصلی خود در این عرصه فعالیت می کنند.

رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به گسترش فعالیتهای جهاد دانشگاهی در راستای حل مشکلات کشور گفت: برای ترسیم آینده‌ هر چه مطلوبتر جهاد دانشگاهی و اصلاح زیرساخت‌ها نیازمند همکاری و همفکری اندیشمندان دانشگاهی و حوزوی هستیم.

همایش ملی فناوری های نوین در صنایع شیمیایی روزهای دوم و سوم خرداد ماه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.