×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی، این محققان گفتند: شیوه های درمانی کنونی هپاتیت C قادر نیست که به طور کامل تکثیر ویروس در داخل مغز را کنترل کند و در نتیجه نمی تواند از عوارض عصبی و اختلال در عملکرد مغز ناشی از این بیماری کم کند.

به گفته محققان؛ چای سبز و شکلات حاوی مقادیر بالایی از ترکیبات epicatechin است که قدرت زیادی برای محافظت از سلولهای عصبی در داخل مغز دارد و همچنین سطح یکی از پروتئین ها به نام (BDNF) را در داخل مغز بالا می برد که نقش آن در حمایت از رشد سلول‌های عصبی درون مغز و محافظت از آنها در برابر مرگ وفعال بودن آن در درون مغز شناخته شده است.

محققان افزودند: این ترکیبات همچنین قادر است که از پرده خونی مغزی عبور کرده و به مغز برسد که این امر چای سبز و شکلات را توانمندتر از داروهای هپاتیت C و درمان اختلالات عصبی مرتبط با این بیماری می سازد.هپاتیت به معنی التهاب کبد است.

انواع مختلفی از هپاتیت وجود دارد. بعضی از آنها قابل سرایت هستند و برخی مسری نیستند.ابتلا به هپاتیت C می تواند منجر به بیماری مزمن کبدی و در صورت پیشرفت نمودن باعث سیروز (فرسودگی کبد) و در گروه بسیار کوچکی باعث سرطان کبد گردد.

بیشتر مبتلایان به هپاتیت C هیچ علامتی ندارند. برخی از بیماران علائم عمومی عفونت ویروسی را از قبیل خستگی، دل درد، درد عضلانی و تهوع و بی اشتهایی نشان می‏دهند ولی در موارد پیشرفته علائم نارسایی کبدی بروز می کند که شامل تورم شکم و اندامها، یرقان، خونریزیهای گوارشی و… است.منگی و خواب آلودگی نیز در مراحل بسیار پیشرفته دیده می‏شود. بیماران ممکن است خارش نیز داشته باشند.

عامل بیماری هپاتیت C یک ویروس است و در ابتدا می تواند مثل یک سرماخوردگی معمولی بروز نماید. ولی بیماری مزمن هپاتیت C برعکس سرماخوردگی معمولی، به دلیل از کار افتادن کبد و مشکل بودن درمان می‏تواند حیات بیمار را تهدید کند.

 

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.