×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر



بروکلی

 

خواص بروکلی یکی دو تا نیست. بروکلی باعث لاغری می‌شود و با آسم و آلرژی‌های دستگاه تنفسی مقابله می‌کند. از این گذشته سرشار سولفورفان است. این ترکیبات خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند. در این مقاله‌ی کوتاه خواص ضد پیری و گلچینی از خواص دیگر آن را مطرح می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 

بروکلی جز سبزیجات تیره سبز رنگ است که به جنوب ایتالیا تعلق دارد. از همان ابتلا رومی‌ها عاشق این سبزی بوده‌اند و امروزه نیز بروکلی پای ثابت بیشتر غذاهای ایتالیایی است.

 

بروکلی حاوی بتاکاروتن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود. باید بدانید ۱۵۰ گرم از این کلم بسیار خوشمزه و پرطرفدار، ویتامین C و ویتامین K و همچنین ۵۰ درصد ویتامین A مورد نیاز روزانه‌ی بدن را تأمین می‌کند. این ویتامین‌ها و مواد مغذیِ قوی باعث احیای سلول‌های پوستی می‌شود. در واقع این آنتی اکسیدان ها اجازه نمی‌دهند سلول‌های پوستی دچار آسیب و پیری زود هنگام شوند. اگر به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهید علاوه بر خرید انواع کرم‌ها به تغذیه‌تان نیز اهمیت بیشتری بدهید. با بروکلی انواع سالادها را تهیه کرده و از خواص ضدپیری آن بهره‌مند شوید.

بروکلی حاوی بتاکاروتن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود. باید بدانید

 ۱۵۰ گرم از این کلم بسیار خوشمزه و پرطرفدار، ویتامین C و ویتامین K و همچنین

 ۵۰ درصد ویتامین A مورد نیاز روزانه‌ی بدن را تأمین می‌کند. این ویتامین‌ها و مواد مغذیِ قوی باعث احیای سلول‌های پوستی می‌شود

خواص این آنتی اکسیدان های قوی به همین جا ختم نمی‌شود. به عقیده‌ی بیشتر متخصصان این آنتی اکسیدان ها از ابتلا به بر خی از سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری می‌کنند.

 

یکی دیگر از خواص بروکلی که بسیار حائز اهمیت است فیبرهای موجود در آن می‌باشد. بروکلی سرشار از فیبر است که جلوی یبوست را می‌گیرد و به دفع راحت کمک می‌کند. این ماده‌ی غذایی همچنین منبع ویتامین B9 محسوب می‌شود و به همین دلیل بروکلی جزو سبزیجات خون ساز است. اگر احساس کم خونی می‌کنید به سراغ بروکلی بروید. در این صورت هم کم خونیتان برطرف می‌شود و هم رنگ و روی‌تان باز می‌شود.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع:commentfaiton

 

مطالب مرتبط:

بروکلی: لاغری، مقابله با آسم و آلرژی

کلم بروکلی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

۳ دلیل مهم برای مصرف بروکلی

کلم بروکلی، از روده تا ریه

ارزش غذایی کلم بروکلی

چرا کلم بروکلی برای قلب مفیده؟

بروکلی را نپزید

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.