×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از سلامت نیوز، رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مازندران گفت: تهیه نقشه پراکنش گیاهان دارویی مرحله نهایی خود را طی می‌کند.

منطقه مازندران، محمد امینی در ستاد استانی گیاهان دارویی مازندران اظهار کرد: ۱۸ ایستگاه تحقیقاتی با وسعت یک هزار و ۶۰۰ هکتار در مازندران وجود دارد که بخشی از آن به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته است.

وی افزود: ۸ هزار گونه گیاه دارویی در کشور وجود دارد که ۲ هزار گونه آن در شمال کشور به خصوص مازندران یافت می‌شود و تنوع گونه‌ای و ظرفیت‌های آن معادل کل اروپاست.

رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با بیان این‌که نقشه پراکنش گیاهان دارویی مراحل نهایی را طی می‌کند، خاطرنشان کرد: بخش اعظم فعالیت در حوزه گیاهان دارویی به جمع‌آوری و شناسایی پراکنش آن برمی‌گردد.

امینی تصریح کرد: بررسی امکان کشت و اهلی کردن گیاهان دارویی وحشی در عرصه جنگل‌ها و مراتع، شناسایی و تعیین ترکیب مواد موثره در ۸۰ گونه گیاه دارویی شمال کشور انجام شده است.

وی یادآور شد: مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مازندران در بررسی بر روی سازوکار کشت گیاهان دارویی در مناطق ییلاقی استان تجربه دیرینه‌ای دارد و از نظر علمی بسیار ارزشمند است.

رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با بیان این‌که حفاظت از گونه‌های گیاهی از شناسایی آن‌ها مهمتر است، گفت: باید حمایت بیشتری از گیاهان دارویی صورت گیرد.

امینی افزود: باید مطالعات در زمینه گیاهان دارویی در حوزه‌هایی از قبیل زمین، پژوهشی و آزمایشگاهی متمرکز شود که خود نیازمند پشتیبانی و حمایت است.

وی تصریح کرد: ۱۱ هزار جوان عضو شرکت‌های تعاونی کشاورزی که بیش از ۷ هزار نفر از آن‌ها جویای کار هستند، می‌توانند در حوزه گیاهان دارویی، شرکتی تشکیل دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.