×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

استان مازندران از نظر پوشش گیاهی یکی از غنی‌ترین استان‌های ایران است، اما تنها یک کارخانه نیمه‌فعال فرآوری گیاهان دارویی در این استان وجود دارد.

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از خبرگزاری دریا،این استان بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار ‌مرتع و ۸۰۰ هزار هکتار جنگل و رویشگاه طبیعی دارد که محل مناسبی برای پرورش گونه‌های متنوع گیاهان دارویی است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۲ هزار گونه از ۸ هزار گونه گیاهی شناسایی شده در ایران در استان مازندران کشت و سالانه ۱۶۰۰ تن گیاه دارویی در این استان برداشت می‌شود.

فضلی‌زاده، یکی از تولیدکنندگان گیاهان دارویی در استان مازندران می‌گوید: تولید گیاهان دارویی همانند بومادران، موره، رازیانه، شیرین‌بیان، گل‌گاوزبان، آویشن، پونه و صدها گیاه دارویی دیگر تنها گوشه‌ای از قابلیت‌های مازندران در زمینه گیاهان دارویی محسوب می‌شود. اما تولید غیرصنعتی آنها سبب شده از ظرفیت‌های موجود به‌طور شایسته استفاده نشود.

افضلی، استاندار مازندران، در این‌باره می‌گوید: فعالیت در بخش تولید گیاهان دارویی باید بر اساس نقشه راه صورت بگیرد. وی همچنین می‌افزاید: فعالیت ستاد گیاهان دارویی در مازندران باید به صورت کارگروه تخصصی پیگیری و از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.