×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جذب نیروی حفاظتی در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری

به گزارش  شبکه خبری گیاهان دارویی قاسم سبزعلی ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: به دنبال راه اندازی ساختار تشکیلاتی یگان های حفاظت در ادارات کل منابع طبیعی هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر یگان های حفاظت فاقد ساختار تشکیلاتی است و نیروهای ما از سایر دستگاه ها تامین می شود امیدواریم بتوانیم در آینده مجوز جذب و استخدام از پایین ترین رده تا بالاترین رده را داشته باشیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه در حال حاضر خلا نیروهای ما از طریق نیروهای امریه نیروی انتظامی تامین می شود، افزود: بیش از ۵۰۰ نفر عوامل وظیفه با مدارک دیپلم تا دکتری جذب و به استان ها منتقل می شوند.

وی با اشاره به اینکه یگان حفاظت ۱۳۵ هزار هکتار از وسعت کشور را حفاظت می کند، گفت: علی رغم اینکه هر ۱۰ تا ۱۵ هزار هکتار نیاز به یک نیرو دارد اما در حال حاضر در هر ۷۰ هزار هکتار یک نیرو فعالیت می کند.

سبزعلی با بیان اینکه بهره گیری از مشارکت مردم، تعیین گروه های مردمی و تامین تجهیزات از جمله اقدامات در دستور کار منابع طبیعی و یگان حفاظت است، عنوان کرد: امروز آموزش و فرهنگ سازی در اولویت کار یگان های حفاظت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد حریق های حادث شده در سطح کشور عامل انسانی و به دلیل سهل انگاری و بی توجهی بوده است، بیان کرد: باید در حوزه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی گام های بیشتری برداریم چراکه مردم باید بدانند در مناطقی که پوشش جنگلی دارد تا حد امکان حضور پیدا نکنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی تصویب ممنوعیت حضور مردم در برخی مناطق را در دستور کار دارد، اظهار داشت: در سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۵۰ درصد کاهش حریق را داشته ایم.

وی ادامه داد: در هفت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز ۶۰ درصد کاهش حریق را داشته ایم.سبزعلی با اشاره به اینکه پیش بینی و پیشگیری هدف گذاری ما در موضوع حریق است، افزود: قبل از رسیدن به فصل حریق باید اقدامات آموزشی و ترویجی را انجام و کانون های بحرانی را شناسایی کنیم.وی ادامه داد: در سازمان جنگل و مراتع باید در کانون های بحرانی طرح هایی را با مشارکت مردم داشته باشیم که ضمن انتفاع جوامع محلی رشد و بالندگی و افزایش پوشش گیاهی را نیز داشته باشیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی یکی از برنامه های مهم ما در منابع طبیعی است، گفت: ۳۰ هزار پرونده تخلف در سال تشکیل می شود که ۷۰ درصد آن ها مربوط به موضوعات زمین از جمله نهال کاری، احداث بنا، تخریب و دخل و تصرفات است.وی با اشاره به اینکه در نقاطی که ارزش افزوده زمین بسیار بالا است تخلفات نیز بیشتر است، عنوان کرد: یکی از معضلات ما عدم برخورد به هنگام با متخلفین است که این مهم نیز در دستور کار قرار گرفته است.

سبزعلی ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بحث تامین و تجهیزات انفرادی و گروهی و خودرو در سطح کشور اختصاص پیدا کرده است که بر اساس وسعت استانی، وضعیت جنگل و مرتع و وضعیت بحرانی این امکانات به استان ها تجهیز می شود.وی با بیان اینکه ۱۵ شهید و ۵۰۰ جانباز در عرصه منابع طبیعی در سطح کشور وجود دارد، اظهار داشت: بیش از ۶۰ هزار همیار طبیعت در حوزه های مختلف نیز فعالیت می کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.