×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۸ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جای خالی بخش خصوصی در تحقیقات گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی، ‌پروین رامک در گفتگو با خبرنگار ایسنا‌، اظهار کرد: یکی از راه‎های مقابله با چالش اقتصاد متکی به نفت توسعه تولیداتی است که ضمن بهبود وضع اقتصاد داخلی و ایجاد اشتغال سبب افزایش صادرات غیرنفتی و ارزآوری می‌شوند.

وی با بیان اینکه استفاده پایدار از گیاهان دارویی می‌تواند به عنوان گزینه‎ای مناسب مدنظر برنامه‌سازان و فعالین اقتصادی قرار گیرد، افزود: باید گیاهان دارویی مفید و پرمصرف اهلی سازی و کشت شوند.

رامک ادامه داد: برداشت از رویشگاه‌های طبیعی باید بر اساس ظرفیت رویشگاه صورت گیرد و از طریق تکثیر نمونه‎های گیاهی به احیا و ترمیم این رویشگاه‎ها اقدام شود.

این دکترای گیاه‎پزشکی افزود: همچنین باید افرادی که گیاهان دارویی را جمع می‌کنند مورد آموزش و حمایت مالی قرار گرفته و شناسنامه‌دار شوند.

وی با اشاره به ضرورت هدفمندکردن تحقیقات گیاهان دارویی بیان کرد: هم اکنون در مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‎ها، تحقیقات در زمینه گیاهان دارویی به صورت پراکنده انجام می‌شود که باید بخش خصوصی در این زمینه ورود و آن را پویاتر کند.

رامک گفت: تدوین، تقویت و اجرایی کردن قوانین جهت برداشت از گونه‌های دارویی باید مورد توجه قرار گیرد و در راستای تسهیلات برای فرآیندهای بعد از کاشت تلاش کرد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.