×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زینلی: سیاست نخست ما در گیاهان دارویی، قطب‌بندی استان‌های کشور است

دکتر «حسین زینلی» در نشست تخصصی بررسی فرصت‌ها و چالش‌های تولید و تجاری‌سازی زیره سبز و گل گاوزبان در استان گلستان، اظهار کرد: هم‌اکنون گردش مالی گیاهان دارویی در جهان ۱۲۰ میلیارد دلار است و پیش بینی شده در سال ۲۰۵۰ به ۵ هزار میلیارد دلار خواهد رسید.

زینلی خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های وزرات جهاد کشاورزی ایجاد زنجیره ارزش گیاهان دارویی است تا این زنجیره از تولید نهاده تا فروش محصول برقرار شود.

وی اظهار کرد: سیاست نخست ما در گیاهان دارویی، قطب‌بندی استان‌های کشور است. این کار را به شورای راهبردی استان‌ها واگذار کردیم تا هر استان مشخص کند که می‌خواهد روی چه گیاهانی کار کند و ما هم از آن حمایت کنیم.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با سود ۶ درصد برای بحث گیاهان دارویی در نظر گرفته شد، امسال نیز اعتبارت در نظر گرفته شده به ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

زینلی با تأکید بر این‌که از گیاهان دارویی بومی با جدیت حمایت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: امسال برای استان گلستان تسهیلات یارانه‌دار برای نهال در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعرفه واردات گیاهان دارویی در کشور را به ۶۰ درصد افزایش دادیم. البته کشورهایی که با ما همکاری داشته باشند، تعرفه آن‌ها را کاهش می‌دهیم.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد کرد که با توجه به سیاست‌های در نظر گرفته شده توسط مسئولان و دست‌اندرکاران استان، انجمن زیره سبز و گل گاوزبان در استان تشکیل شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.