×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گیاهان دارویی در نمین

به گزارش  شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد حسنی  اظهار کرد: امسال ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان نمین به زیر کشت انواع گیاهان دارویی رفته است که پیش بینی می‌شود از این سطح بالغ بر ۳۰ تن محصول خشک انواع گیاهان دارویی تولید شود.

وی افزود: کشت گیاهان دارویی و کم آب‌ بر، به دلیل برخورداری از مزایای اقتصادی و سازگاری با شرایط اقلیمی شهرستان، در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی نمین قرار گرفته و توسعه و گسترش سطح زیر کشت انواع گیاهان دارویی از اولویت‌های این مدیریت در بخش کشاورزی و اشتغال زایی مردم مناطق روستایی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین ادامه داد: در سال جاری ۲۷ کیلوگرم زعفران با سطح کیفیت بسیار عالی در مناطق مختلف نمین برداشت شد و امید است با توجه به موقعیت مناسب شهرستان برای کشت این محصول در سال‌های آینده کشت آن توسعه یابد و بتوان با اقدام‌های کارشناسی میزان برداشت زعفران از هر هکتار را بطور قابل توجهی افزایش داد.

حسنی در پایان اظهار کرد: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی که در زمینه فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی فعالیت می‌کنند، می‌تواند موقعیت خوبی برای اشتغال‌ زایی و بالا رفتن ارزش اقتصادی کشت گیاهان دارویی در نمین باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.