×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سطح زیرکشت گیاهان دارویی در کشور ۵۱ هزار هکتار است

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از ایسنا،  مهرداد احمدوند در جلسه گیاهان دارویی که با حضور مشاور وزیر و مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: در دنیا ۱۳ اقلیم وجود دارد که ۱۱ مورد مربوط به ایران است.

وی با بیان اینکه از ۸ هزار گونه گیاهان دارویی ۲۷۰۰ مورد در کشور ما قرار دارند، افزود: سطح زیرکشت این گیاهان در کشور ۵۱ هزار هکتار است که ۱۵۱ هزار تن تولید دارند.احمدوند از وجود ۴۹ هزار هکتار باغ در لرستان خبر داد و گفت: از این مقدار عرصه ۴۵ هزار هکتار بارور هستند و ۲۵۵ هزار تن تولید دارند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان به رتبه اول استان در زمینه تولید انجیر سیاه اشاره کرد و ادامه داد: همچنین در تولید زردآلو مقام سوم و انار در جایگاه هشتم قرار داریم.وی خاطرنشان کرد: حدود ۱۰۶۸ هکتار از اراضی لرستان به کشت گیاهان دارویی اختصاص داده شده است.

احمدوند به کشت زعفران در دنیا اشاره کرد و با بیان اینکه این مقدار ۱۱۰ هزار هکتار است، اظهار کرد: حدود ۱۰۷ هزار هکتار این عرصه‌ها در ایران بوده و لرستان ۰٫۹ تولید آن را به خود اختصاص داده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان درآمد زعفران را ۹ برابر گندم آبی و ۲۵ برابر دیم عنوان کرد و گفت: قرار است تحت عنوان یک طرح در استان حدود سه هزار هکتار به کشت گیاهان دارویی اختصاص یابد که ۵ میلیون تومان اعتبار دولتی و ۲۰ میلیون به صورت تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: پیشنهاد می‌کنیم گیاهان دارویی در استان کشت و اهلی‌سازی شوند چراکه درآمد اقتصادی خوبی دارند و در این راستا باید رویشگاه‌ها معرفی و متقاضیان نیز آموزش داده شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.