×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انتقاد استاندار از اجرایی نشدن سند توسعه گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی از یاسوج گیاهان دارویی یکی از ظرفیت‌های بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تولید و صادرات و البته اشتغال است.

استانی که بیشترین گونه گیاهان دارویی در کشور را به خود اختصاص داده و در صورت استفاده درست از این ظرفیت بزرگ خدادادی می‌توان گام بلندی جهت تولید بیشتر و اشتغال زایی با همین یک قلم ظرفیت بردارد.

با این که استان کهگیلویه و بویراحمد در بین همه استان‌های کشور بالاترین ظرفیت را دارد و می‌توان دستاوردهای زیادی با آن داشت اما تاکنون استفاده چندانی از آن نشده است.

متاسفانه در زمینه علمی متخصصین و کارشناسان زیادی در زمینه گیاهان دارویی در استان نداریم که همین موجب شده نتوانیم سند جامع گیاهان دارویی را تا به امروز عملیاتی کنیم.

یکی از متخصصان گیاهان دارویی در استان که شناخت بسیار خوبی در همه زمینه‌ها از گیاهان دارویی دارد دکتر عزیز الله جعفری عضو هیات علمی دانشگاه و از نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد است.

در سال‌های اخیر مسؤولیت تنظیم و تدوین سند جامع گیاهان دارویی استان کهگیلویه و بویراحمد بر عهده دکتر جعفری گذاشته شده است.

جعفری از نظر علمی توانمندی و توانایی‌های زیادی در این حوزه دارد اما تاکنون به هر دلیل سند جامع توسعه گیاهان دارویی که در اختیار این نخبه و متخصص گذاشته شده به مرحله نهایی نرسیده است.

در آخرین نشستی که در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی برگزار شد استاندار کهگیلویه و بویراحمد از عملیاتی شدن سند توسعه گیاهان دارویی به مدیریت دکتر عزیزالله جعفری اظهار ناامیدی کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.