×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گلستان مناسب برای کشت گیاه «شیرین‌بیان»

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  ایسنا، دکتر «خدایار همتی» در کارگاه آموزشی کاشت، داشت، فرآوری و بازاریابی گیاهان دارویی در گرگان اظهار کرد: از یک دهه گذشته با کمک بخش‌های مختلف خصوصی و دولتی گیاهان اولویت‌دار استان گلستان را مشخص کردیم. بر این اساس نوع گیاه دارویی مناسب در مناطق کم آب و مناطقی که وضعیت آبی مناسبی دارند، مشخص شده است.

وی افزود: در این راستا ۲۲ گیاه اولویت‌دار استان مشخص شد که در این میان ۹ گیاه را انتخاب کردیم. در مناطق کوهپایه‌ای و شیب‌دار گیاهان گاوزبان، سرخار گل، آویشن باغی، بابونه، رزماری، در مناطق جلگه و دشت گیاهان زیره سبز، افسنطین، ماریتیغال و در جلگه گیاه رازک مشخص شده، هم‌چنین استان به بادرنجبویه و نعناع فلفلی نیاز فراوان دارد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با اشاره به برخی مشکلات در فروش گیاهان دارویی، گفت: در مناطق شمالی استان کشت خار شتر بسیار مناسب است اما بازار آن را چگونه باید تأمین کرد؟همتی خاطرنشان کرد: فروش مناسب گیاهان دارویی مانند به لیمو و برخی دیگر از گیاهانی که مورد حمایت استان نیستند، باعث افزایش استقبال از آن‌ها شده است.

مسئول انجمن گیاهان دارویی استان گلستان با تأکید بر این‌که پتانسیل گیاهان دارویی در گلستان زیاد است، گفت: بحث فروش و استانداردسازی گیاهان دارویی در استان را باید با جدیت پیگیری کرد.وی با بیان این‌که بخش شمالی استان را می‌توان زیر کشت شیرین بیان برد، تصریح کرد: زمانی ما صادرکننده شیرین‌بیان بودیم اما امروز واردکننده آن هستیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.