×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خلق ثروت با گیاهان دارویی فارس

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، محمد صادق حمیدیان در مجمع عمومی موسسین انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان گیاهان دارویی استان فارس که در اتاق بازرگانی شیراز برگزار شد، بیان کرد: استان فارس یکی از استان های برخوردار در حوزه گیاهان دارویی است که اگر سهم ملی صادرات استان از گیاهان دارویی را بالا ببریم این امکان وجود دارد که تشکل ملی گیاهان دارویی را با همکاری پنج استان دیگر به شکل ملی و با مرکزیت شیراز دنبال کنیم.

وی افزود: در حوزه تولید گیاهان دارویی نیز شاهد برخی رفتارهای نا متعارف هستیم به طوری که گیاهان دارویی با حجم بالای کود شیمیایی رشد و تولید داده می شود درحالی که اصالت این گیاهان رشد در محیط ارگانیک است.

حمیدیان اظهارداشت: بهترین حوزه عرضه گیاهان دارویی در جهان، ارگانیک بودن آن است لذا گرفتن پروانه های ارگانیک از مراجع بین المللی تایید شده، برای تولیدات ما در استان بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.نائب رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: همچنین تولید ارگانیک گیاهان دارویی استان فارس کیفیت، تولید ثروت و جایگاه گیاهان دارویی ما را در بازارهای جهانی بیش از پیش می کند.

وی ادامه داد: علیرغم پتانسیل های خوبی که در زمینه گیاهان دارویی در استان فارس وجود دارد شاهد اتفاق های ناخوشایند از جمله سودجویی، رقابت ناسالم در بازار هدف، عدم توجه به مکانیزم بازار در عرضه و تقاضا و عدم تعریف اصولی از بازار هدف در حوزه صادرات گیاهان دارویی هستیم که زیبنده این حوزه نیست.

حمیدیان عنوان داشت: باید با نگاه به ارگانیک بودن کالای تولیدی در زمینه گیاهان داویی را به قیمت کالای ارگانیک و رقابتی در بازارهای هدف عرضه شود. وی با اشاره به مشکلات در بازار برخی از گیاهان دارویی تصریح کرد: یکی از اهداف ما در تشکل انجمن گیاهان دارویی، هم افزایی در جهت خلق ثروت است که در این زمینه حفظ منافع جمع مد نظر است.

حمیدیان افزود: در زمینه گیاهان دارویی کتاب گزارش سالانه سازمان جهانی در محصولات ارگانیک در اتاق بازرگانی فارس ترجمه شده که در این کتاب اطلاعات و موارد قابل توجهی بیان شده است که به زودی در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.مجمع عمومی موسین انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان گیاهان دارویی استان فارس تشکیل شد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.