×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
محرومیت زدایی با پشتکار نخبگان و توسعه گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  ایرنا، محسن شاه رضایی روز چهارشنبه در نخستین همایش تکریم و الگوسازی از نخبگان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: تحقق چنین امر مهمی سبب اثرگذاری هر چه بیشتر این افراد در جامعه می شود.

وی افزود: نسل جوان به عنوان نیروهای انسانی فعال و آینده ساز کشور از افراد نخبه الگو و سرمشق بگیرند.

مدیر دفتر تکریم و الگوسازی بنیاد ملی نخبگان بیان کرد: کتاب زندگی نخبگان کشور و اقدام های آنان برای دستیابی به موفقیت تهیه و بین مردم و به ویژه نسل جوان توزیع شود زیرا در الگوسازی نقش مؤثری خواهد داشت.

شاه رضایی عنوان کرد: برگزاری همایش های تکریم و الگوسازی از نخبگان در استان ها اقدامی ارزشمند در راستای شناسایی و معرفی بیش از پیش این افراد به مردم است.

وی ابراز داشت: اعلام قدردانی از نخبگان کشور و جلب مشارکت مردم برای رفع مشکلات آنان از دیگر اهداف برگزاری این همایش ها خواهد بود.

کارآفرین برتر کشور در حوزه گیاهان دارویی و مدیرعامل شرکت دارویی زردبند یاسوج نیز گفت: فعالیت این شرکت از سال ۱۳۷۳ آغاز شد و هم اینک نیز افزون بر ۱۰۰ نفر به طور مستقیم در آن مشغول به کار هستند.

وحید گرجی اظهار داشت: شرکت زردبند دانش بنیان بوده و محصولات تولیدی آن نیز علاوه بر ایران در کشورهای مختلف دنیا مصرف می شود.

وی افزود: صفت محرومیت هرگز زیبنده کهگیلویه و بویراحمد نیست زیرا مواهب خدادادی متعددی دارد.

کارآفرین برتر کشور در حوزه گیاهان دارویی و مدیرعامل شرکت دارویی زردبند یاسوج بیان کرد: کار، تلاش، فعالیت و پشتکار مردم کهگیلویه و بویراحمد در راستای ارزآوری، درآمدزایی و کمک به توسعه پایدار این استان به کار گرفته شود تا از محرومیت فاصله بگیرد.

گرجی عنوان کرد: استفاده بهینه از ظرفیت ها و قابلیت های چشمگیر کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر جبران عقب ماندگی های این استان می تواند آن را به الگویی در زمینه محرومیت زدایی برای مردم دیگر نقاط کشور تبدیل کند.

وی ابراز داشت: مسئولان شرکت زردبند یاسوج آماده ارائه تجارب ارزنده خود به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی حوزه گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد هستند و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: حمایت از بحث مهم سرمایه گذاری در این استان منجر به ارزآوری، درآمدزایی، ایجاد اشتغال و توسعه پایدار استان می شود.

جعفر گوهرگانی اظهار داشت: استفاده از توان سرمایه گذاران بومی و غیربومی کهگیلویه و بویراحمد در تمامی عرصه ها به ویژه کشت، پرورش و فرآوری گیاهان دارویی ضرورتی انکارناپذیر است.

وی افزود: بستر لازم برای ایجاد و راه اندازی صنایع مشابه در کنار شرکت زردبند یاسوج توسط متولیان امر و دستگاه های اجرایی مربوطه فراهم شود زیرا تأثیر بسزایی در کاهش نرخ بیکاری استان خواهد داشت.

گوهرگانی بیان کرد: عملیات اجرایی دهکده گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد در هفته دولت امسال آغاز شود تا محصولات آن در آینده ای نزدیک فرآوری و به دست مردم استان و دیگر نقاط کشور برسد.

رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بخشی از وظایف و رسالت های بنیاد نخبگان این استان تقدیر از فعالیت های افراد نخبه و ترویج فرهنگ نخبه پروری است.

سید حمدالله اکوانی اظهار داشت: در همین راستا نیز نخستین همایش تکریم و الگوسازی از نخبگان کهگیلویه و بویراحمد به همت بنیاد نخبگان این استان و با مشارکت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج برگزار شد.

وی افزود: برنامه های دیگری نیز در حوزه های مختلف تا پایان امسال در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود و انتظار می رود که دستگاه های اقتصادی، علمی و فرهنگی استان نیز در حد توان همکاری و مشارکت کنند.

رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این بنیاد برای کمک به توسعه روزافزون استان ۲ موضوع را در اولویت برنامه های خود قرار داده که شامل شناسایی و حمایت از متقاضیان راه اندازی شرکت های دانش بنیان و اعطای جوایز علمی و پژوهشی به مشاهیر حوزه صنعت، کارآفرینی و فعالان اقتصادی است.

اکوانی عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد هم اینک دارای چهار شرکت دانش بنیان است و استان در این زمینه رتبه آخر کشور را دارد.

گیاه شناس و رئیس ستاد گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این استان به دلیل شرایط خاص جغرافیایی رویشگاه و زیستگاه بخش عمده ای از گونه های گیاهی کشور است.

عزیزالله جعفری اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد ۲ هزار و ۲۰۰ گونه گیاهی از مجموع هفت هزار و ۵۰۰ گونه گیاهی موجود در ایران را دارد و به همین دلیل نیز همواره مورد توجه گیاه شناسان کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه گیاهان موجود در کهگیلویه و بویراحمد کاربردهای متعددی دارند که یکی از آنها جنبه دارویی است، افزود: کشور دارای یک هزار گونه گیاه دارویی است که ۴۷۵ گونه از آنها در این استان وجود دارد.

گیاه شناس و رئیس ستاد گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به عوارض سوء داروهای شیمیایی گرایش مردم کشور و این استان به سوی مصرف داروهای گیاهی رو به افزایش است.

جعفری عنوان کرد: هم اینک تنها پنج درصد از داروهای تولیدی در کشور منشأ گیاهی دارد و ۹۵ درصد مابقی نیز شیمیایی است.

وی ابراز داشت: گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد در صورت فرآوری لازم می تواند سبب توسعه روزافزون این استان و درآمدزایی بیشتر برای آن شود.

جعفری گفت: سند توسعه گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد تا افق سال ۱۴۰۴ تهبه شده که به زودی نیز وارد فاز عملیاتی می شود.

وی اظهار داشت: این سند تا هفته آینده نهایی و به دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد که مرتبط با بحث گیاهان دارویی هستند ابلاغ خواهد شد.

جعفری افزود: اجرای این سند منجر به تحولات گسترده در حوزه گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد می شود.

وی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد تنها استان کشور است که تاکنون سند گیاهان دارویی را تهیه و تدوین کرده است.

رئیس دانشگاه یاسوج نیز گفت: کهگیلویه و بویراحمد با وجود کوچک بودن دارای قابلیت های متعدد در زمینه های مختلف از جمله گیاهان دارویی است.

احمد عریان اظهار داشت: لازم است که کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ اقتصادی توانمند شده و پسوند محرومیت از روی نام آن برداشته شود.

وی افزود: پیوند بین صنعت و بخش خصوصی با دانشگاه در کهگیلویه و بویراحمد عامل توسعه و آبادانی همه جانبه آن خواهد شد و چنین باوری باید بین مسئولان اجرایی، جامعه دانشگاهی، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان نهادینه شود.

رئیس دانشگاه یاسوج بیان کرد: ارتباط محدود صنعت و دانشگاه در کهگیلویه و بویراحمد یک نقیصه مهم بر سر راه توسعه این استان و تبدیل علم به ثروت است که باید به زودی برطرف شود.

عریان عنوان کرد: کشت، پرورش و فرآوری گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد همراه با مطالعات، بررسی ها و کار کارشناسی لازم باشد و دانشگاه یاسوج نیز آماده هرگونه همکاری در این زمینه است.

وی ابراز داشت: پایان نامه های دانشجویی در کهگیلویه و بویراحمد باید هدفمند و به سوی نیازهای حوزه صنعت استان هدایت شوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج نیز گفت: جرقه ارتباط روزافزون صنعت و دانشگاه در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده که می تواند زمینه ساز بروز تحولات چشمگیر در صنایع مختلف استان از جمله حوزه گیاهان دارویی باشد.

جبار کیانی پور اظهار داشت: رویکرد اتاق بازرگانی یاسوج گسترش ارتباط با بنیاد نخبگان، پارک علم و فناوری و دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد به ویژه دانشگاه یاسوج است.

وی افزود: به زودی تفاهم نامه همکاری بین اتاق بازرگانی یاسوج و دانشگاه دولتی این شهر منعقد می شود.

کیانی پور بیان کرد: اتاق بازرگانی یاسوج آماده اعطای بورس تحصیلی و کمک به پایان نامه های دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد در حوزه های اقتصادی و صنعتی است.

وی عنوان کرد: فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و صنعتگران بخش خصوصی کشور و کهگیلویه و بویراحمد افسران جبهه مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان علیه ایران اسلامی هستند.

وحید گرجی کارآفرین برتر کشور در حوزه گیاهان دارویی و مدیرعامل شرکت دارویی زردبند یاسوج در این همایش به عنوان نخبه اقتصادی با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده مورد تجلیل قرار گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.