×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید کپسول گیاهی محافظ کبد در مشهد

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  ایسنا، فرمولاسیون کپسول گیاهی لیورفول ۱۲۰ جهت محافظت از کبد و تنظیم مطلوب آنزیم‌های کبدی، تسکین التهاب‌های کبدی و تقویت عملکرد کبد با خاصیت آنتی اکسیدانی و مؤثر در کنترل بیماری کبد چرب توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تولید شد.

دکتر حسن‌زاده، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: این فرآورده که به صورت کپسول گیاهی طراحی شده، جهت تولید انبوه مراحل اولیه پذیرش کمیسیون قانونی سازمان غذا و دارو را طی کرده و امید است تولید صنعتی این داروی گیاهی تا پایان سال ۹۷ به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: این دارو ترکیبی از عصاره‌های گیاهی خارمریم، قاصدک، چیساندرا، اسفرزه و سایر ترکیبات مؤثر است که برای اولین بار در کشور تولید شده و گیاهان به کار رفته در فرمولاسیون آن، تا کنون در سایر فرآورده‌ها با اثر درمانی مشابه استفاده نشده است.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: لیورفول در درمان هپاتیت حاد و مزمن مؤثر است. در هپاتیت حاد ویروسی، تجویز این دارو سبب کوتاه شدن طول دوره درمان و کاهش بیلی‌روبین سرم، AST و ALT می‌شود.

حسن‌زاده افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده در بیماران مبتلا به هپاتیت مزمن، سه عدد کپسول لیورفول در روز برای ۶ ماه آنزیم‌های کبدی سرم را بهبود می‌دهد. مصرف این کپسول گیاهی، علاوه بر بهبود ویژگی‌های بافتی کبدی، منجر به نرمال شدن سطح آنزیم‌های کبدی و سطح بیلی‌روبین توتال در بیماران مبتلا به بیماری الکلی کبد می‌شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وی تاکید کرد: بر اساس مطالعه حیوانی انجام شده سیلیمارین یکی از مواد مؤثره این فرآورده، اثرات ضد کلسترولمی مشابه با پروبوکول را نشان داد؛ علاوه بر آن باعث افزایش  HDL کلسترول و کاهش کلسترول توتال و صفراوی شد. تأثیر عصاره قاصدک مورد استفاده در فرمولاسیون این دارو در بیماران مبتلا به هپاتیت B مزمن نشان داد که در بیماران تحت درمان، آنزیم‌های کبدی به طور قابل توجهی به سطح طبیعی برگشتند. عصاره چیساندرا یکی دیگر از ترکیبات مؤثر این دارو سبب جلوگیری از افزایش سطح سرمی ALT و AST در آسیب حاد کبدی، کاهش میزان تشکیل مالون‌دی‌آلدهید (MDA) در کبد و افزایش فعالیت آنزیم‌های سوپراکسید دیسموتاز (SOD) و گلوتاتیون پراکسیداز (GSH-Px) در کبد می‌شود.کپسول گیاهی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.