×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گیاهان دارویی گیلان نیازمند توجه

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  ایسنا، دکتر ابوعلی گلزاری، در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی استان گیلان با رویکرد تجاری سازی گیاهان دارویی بندر مرزی آستارا، اظهار کرد: استان گیلان یکی از منابع غنی گیاهان دارویی در سطح کشور است .

وی ادامه داد: متأسفانه هیچ صنعتی از گیاهان دارویی در سطح استان نداریم که به شکل جدی در این زمینه کار کند و باید بگوییم که این صنعت در گیلان مغفول مانده است .استاد محیط زیست دانشگاه تهران با اشاره به برگزاری جشنواره مذکور در آستارا، افزود: این جشنواره می‌تواند منبع تحول عظیم اقتصادی در استان گیلان و به خصوص شهرستان‌های آستارا و تالش باشد .

وی با اشاره به شرایط اقلیمی استان گیلان، خاطرنشان کرد: با بررسی اولیه می‌توان دید که تا چه اندازه سطح شیب‌دار و زمین‌های بلااستفاده در این استان داریم که در صورت استفاده بهینه، می‌تواند اقتصاد منطقه را متحول کند .

دبیر اولین جشنواره ملی گیاهان دارویی استان گیلان در ادامه به برگزاری نمایشگاه گیاهان دارویی در دهکده گردشگری حیران بندر مرزی آستارا همزمان با برگزاری این جشنواره اشاره کرد و یادآور شد: در بخش نمایشگاهی این جشنواره حدود ۲۰ شرکت فعال استان گیلان در زمینه گیاهان دارویی مشارکت دارند .

استاد محیط زیست دانشگاه تهران افزود: این غرفه ها به شکل رایگان در اختیار شرکت ها گذاشته شده است، تا بتوانند محصولات خود را در آن ارائه دهند .گلزاری گفت: از پارک علم و فناوری استان گیلان، ۶ شرکت دانش بنیان فعال در مرکز رشد در غرفه های این نمایشگاه حضور دارند که موضوعی قابل توجه است .

این جشنواره دو روزه ۲۸ و ۲۹ تیرماه در دو قالب همایش و نمایشگاه با رویکرد تجاری سازی گیاهان دارویی شهرستان مرزی بندر آستارا برگزار می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.