×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیش بینی برداشت۹۵۰ کیلوگرم باریجه در شیروان

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  ایرنا امین رضا مرآتی در بازدید از طرح بهره برداری و احیای گیاه باریجه (قسنی) در کوه چاهک شیروان گفت: این گیاه یکی از گیاهان دارویی بسیار مهم در حوزه صنعت و محصولات دارویی است.

وی با بیان اینکه شهرستان شیروان ظرفیت های بسیار خوبی در این حوزه دارد گفت: در تلاشیم تدابیری اتخاذ شود تا در آینده بتوانیم مردم را به سمت کشت گیاهان دارویی با توجه به بهره دهی بسیار بالای این گیاه و سایر گیاهان دارویی سوق دهیم.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان هم گفت: گیاه دارویی باریجه یک سال بهره برداری و دو سال قرق با عملیات کپه کاری انجام می شود.

هادی جواهری با اشاره به شرایط کشت گیاه دارویی باریجه اظهار کرد: ارتفاع مورد نظر برای کشت این گیاه باید یکهزار و ۵۰۰ متر بالاتر و ضلع های شمالی و مناطق صخره ای باشد از سویی برای کشت آن یک سال بهره برداری و دو سال قرق با عملیات کپه کاری انجام می شود.

به گفته جواهری بذر باریجه در شهرستان شیروان در مهر و آبان ماه کشت و مرداد ماه برداشت می شود.

شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار مستثنیات قانونی اشخاص شامل زمین های زراعی، باغ، جاده و محدوده روستاها و شهرهاست.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.