×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زمستان امسال همایش ملی عناب برگزار می شود

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  ایسنا، جلال الدین صادقی، روز۲۶ تیر، در جلسه هماهنگی همایش ملی عناب در خوسف، اظهارکرد: جهاددانشگاهی در قالب پروژه دهکده گیاهان دارویی و مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی با تاکید بر محصولات استراتژیک عناب، زرشک و زعفران فعالیت‌های گسترده علمی انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه این فعالیت‌ها با هدف تکمیل فرآیند تبدیل دانش به ثروت و پرهیز از موازی کاری است، افزود: تحقیقات جهادددانشگاهی کاربردی، محصول محور و مبتنی بر نیاز بازار است.رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بازه زمانی تحقق اهداف و برنامه­ های دهکده گیاهان دارویی ۵ ساله تعریف شده ­است.

وی بیان کرد: در شروع کار، طرح پژوهشی برای معرفی کاربردی گیاهان دارویی و ماندگاری عناب تازه انجام شده و در بررسی­ های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که مزیت نسبی محصولات استراتژیک زرشک، زعفران و عناب را در استان از دست داده‌ایم و این محصولات بیشتر به سایر مناطق داخل و خارج کشور جهت تولید صادر می ‌شود و این امر تولیدات این محصولات را از انحصار خراسان جنوبی خارج می­ کند.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه مهاجرت محصولات استان مشکلاتی اقتصادی برای بخش روستایی و اشتغالزایی رقم می ‌ زند، افزود: بخش مدیریتی باید از محصولاتی که اقتصاد منطقه را تامین می­ کند، حمایت ویژه داشته باشد.

صادقی با بیان اینکه عناب استان بیشتر به صورت فله­ ای استفاده و صادر می­ شود، اظهار کرد: در زمینه فرآورده‌های عناب و ارزش افزوده کارهای کلیدی می‌توان انجام داد.

وی با اشاره به اینکه در مجموعه فعالیت جهاددانشگاهی به فرآورده‌هایی رسیده‌ایم که می‌تواند ارزش افزوده برای این محصولات ایجاد کند، تصریح کرد: برندسازی از عوامل کلیدی است که منطقه را معرفی و اقتصاد استان را پویا کرده و باید اقدامات اساسی تری صورت گیرد.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه عناب در سطح ملی نیز شناخته شده نیست، افزود: برندسازی محصولات استراتژیک استان از جمله برنامه­های دارای اولویت در مجموعه جهاد دانشگاهی است.

صادقی خاطرنشان کرد: در این راستا جهاددانشگاهی همایشی با عنوان همایش ملی عناب پیش بینی کرده است که علاوه بر گردآوری پژوهش­های انجام شده در حوزه عناب و پژوهشگران این حوزه، برندسازی را به عنوان هدف دوم دنبال می­کند.

وی با بیان اینکه برای برگزاری این همایش نیاز به همراهی و همکاری سازمان‌های دخیل در این امر داریم، افزود: پژوهش ­های محدودی مبتنی بر محصول عناب انجام شده­ است و در حوزه تجارت و بازاریابی این محصول هیچ فعالیت علمی انجام نشده ­است. رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی یادآور شد: این همایش ملی بر عهده جهاددانشگاهی و بخش استارتاپ‌ و نمایشگاه با مدیریت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان برگزار خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.